تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

البرز یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است

  • کد خبر : 14237
  • 25 دی 1392 - 11:42
البرز یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است

استاندار البرز گفت: این استان به دلیل توانمندی‌های ویژه‌ای که دارد یکی از قطب‌های صنعتی اصلی کشور است.

کمال مهر:

سید طاهر طاهری  اظهار داشت: البرز دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای است که موجب شده، فعالیت‌های خوبی در حوزه صنعتی در این استان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی مهم و بزرگ در البرز فعال است و این در حالی است که کارخانه‌های مهم و بزرگی در این استان فعالیت دارند که موجب شده که البرز به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور شناخته شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز افزود: از سوی دیگر نزدیکی به پایتخت و بازار اصلی کشور موقعیت بسیار خوبی برای این استان فراهم کرده و بسیاری از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مدیران صنعتی علاقه دارند که این منطقه فعالیت خود را پیگیری کرده و توسعه دهند.

طاهری بیان داشت: ظرفیت مهم دیگر استان البرز قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایی خاصی است و ۱۰ استان مهم کشور برای برای دسترسی به استان تهران باید از محورها مواصلاتی و جاده‌های البرز استفاده کنند.

وی بیان داشت: فعالان اقتصادی برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند دسترسی به تهران و استفاده از محورهای مواصلاتی هستند و از این نظر استان البرز موقعیت بسیار خوبی دارد.

استاندار البرز تاکید کرد: مجموع این شرایط موجب شده که استان البرز به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور شناخته شود، اما ما به این حد قانع نیستیم و معتقدیم که در صورت استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، اقتصاد استان قابلیت رشد چشم‌گیر به ویژه در حوزه صنعت را دارد.

 

* آماده حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم

طاهری در پاسخ مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه برنامه‌ای در استانداری البرز در دستور کار قرار دارد، گفت: نخستین اولویت و برنامه کاری مهم استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان البرز، حمایت از بخش خصوصی است و در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در نخستین گام اعلام کرده‌ایم که استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و موسسات مالی از فعالیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان به ویژه صنعت و کشاورزی حمایت کرده و تسهیلات ویژه در اختیار سرمایه‌گذران قرار خواهیم داد.

استاندار البرز گفت: به عنوان نمونه فضای خوبی در شهرک‌های صنعتی استان فراهم شده است و خدمات خوبی به صنایع فعال در این شهرک‌ها ارائه شده و می‌توانیم تسهیلات ویژه‌ نیز برای رفع نیازهای واحدهای صنعتی ارائه کنیم.

طاهری در پایان تاکید کرد: به طور قطع با اجرای برنامه‌های دولت برای استفاده از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف استان البرز به ویژه صنایع، می‌توانیم به توسعه اقتصادی پایدار دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x