تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هشدار اوباما به کنگره آمریکا درباره ایران

  • کد خبر : 13847
  • 24 دی 1392 - 8:44
هشدار اوباما به کنگره آمریکا درباره ایران

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کنگره این کشور درباره تلاش برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد و گفت که صلح و دیپلماسی را ترجیج می دهد.

کمال مهر: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کنگره این کشور درباره تلاش برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هشدار داد و گفت که صلح و دیپلماسی را ترجیج می دهد.

ˈباراک اوباما ˈ که در نشست مشترک خبری با ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا درکاخ سفید سخن می گفت، افزود : «من صلح و دیپلماسی را ترجیح می دهم و این یکی از دلایلی است که به کنگره پیام داده ام که الان وقت اعمال تحریم های جدید نیست.»

وی مذاکرات ژنو را فرصتی بی سابقه برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران عنوان کرد و ادامه داد : «الان وقت آن است که به دیپلمات ها و کارشناس های فنی اجازه بدهیم کارشان را انجام بدهند.»

۵۹ سناتور آمریکایی پیش نویس طرح تحریمی تازه ای را علیه ایران تدوین کرده اند و قصد دارند برخلاف توافق ژنو این تحریم های جدید را تصویب نمایند و این در حالی است که کاخ سفید و اوباما اعلام کرده است این تصمیم کنگره را وتو خواهد کرد.

ˈبرنادت میهانˈ، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده نیز در بیانیه ای گفته است : اگر برخی اعضای کنگره مایلند ایالات متحده به اقدام نظامی دست بزند، بهتر است به صراحت در برابر مردم آمریکا این مساله را بیان کنند.

میهان در این بیانیه عنوان کرده است: در غیر این صورت، مشخص نیست که چرا عضوی از کنگره باید از طرحی حمایت کند که در صورت تصویب ممکن است در را به روی تلاش های دیپلماتیک ببندد و این احتمال را افزایش دهد که ایالات متحده ناگزیر شود بین گزینه نظامی علیه ایران یا اجازه دادن به این کشور برای پیشبرد برنامه هسته ای اش یکی را انتخاب کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی در این بیانیه می افزاید: رئیس جمهور آمریکا تاکید داشته که مسئولیت خود می داند که قبل از روی آوردن به گزینه های دیگر، اطمینان حاصل کند که مجاری دیپلماتیک برای حل و فصل این مساله به طور کامل مورد توجه قرار گرفته اند. تصویب قانون تشدید تحریم ها در شرایط کنونی تلاش برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز را تضعیف خواهد کرد.

اشاره سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به اقدام تدوین کنندگان طرح موسوم به ˈایران عاری از سلاح اتمیˈ در مجلس سناست.

این طرح به ابتکار برخی از سناتورها به رهبری سناتور باب مندز رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا تهیه شده است که با حمایت لابی اسرائیل در صدد تصویب آن در کنگره هستند.

براساس این طرح، با وجود اینکه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای حل و فصل مساله هسته ای جمهوری اسلامی همچنان در جریان است، دولت آمریکا ملزم می شود تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه ایران به اجرا بگذارد.

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x