تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ماجرای کودک فیل نمای خراسانی +عکس

  • کد خبر : 13913
  • 24 دی 1392 - 10:03
ماجرای کودک فیل نمای خراسانی +عکس

یوید لینچ در فیلم زیبای “مردم فیل نما” مرد از ریخت افتاده ی را تصویر کرد که مردمان خبیث و طماع و پلید روزگار با او مثل حیوانات برخورد می کردند و در سیرکها نمایشش می دادند تا پول به جیب بزنند. ولی در پس آن حجاب روح فرزانه و عاشق پیشه و زیبایی وجود داشت که شکسپیر می خواند و زن زیبایی را عاشقانه دوست می داشت. و زن بسیار مهربانانه محبت او را پاسخ می دهد.

 

کمال مهر: حالا در همین تربت جام خودمان این طفل معصوم از ریخت و قیافه افتاده که بابک نام دارد از بدو تولدش با بی مهری پدر و مادر و مردم روبه رو شده و در ۲ سالگی به عنوان یک کودک تربیت ناپذیر به بهزیستی تربت جام سپرده شد. تا ۷ سالگی حتی نمی توانسته حرف بزند.

در ۷ سالگی بابک زنی بزرگوار کمر همت بست تا او را از زندگی حیوانی و بی ثمرش نجات دهد و با صبر و تحمل بسیار حرف زدن و خواندن و نوشتن به او آموخت و او را به جامعه انسانی بازگرداند.

در شعار که باشد همه بلدیم با صدای رسا داد بزنیم که “نه همین لباس زیباست نشان آدمیت” ولی در عمل فقط به همین امور ظاهری مثل قیافه و پول و مقام توجه می کنیم. و از ۲۰ کیلومتری چنین موجودی رد هم نمی شویم.

راستی این تصادفی نیست که یک زن می تواند چنین کار مهیبی را انجام دهد. هیچکدام از ما آیا مردی را سراغ داریم که چنین ظاهر زشتی را سرپرستی و روح زیبا و انسانی او را کشف کند؟ این صبر و حوصله و طاقت و توان فقط از جنس زیبا و لطیف و مهربان به ظاهر ضعیف بر می آید. به احترام او باید کلاه از سر برداشت و تعظیم کرد.

 

 

 

پارسینه

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x