تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ریبری،بازیکن شاخص مسلمان فرانسه

  • کد خبر : 13940
  • 24 دی 1392 - 10:37
ریبری،بازیکن شاخص مسلمان فرانسه

فرانک ریبری بازیکن تیم ملی فرانسه از سوی روزنامه دیلی میل به عنوان یکی از بازیکنان شاخص جام جهانی ۲۰۱۴ معرفی شده است.

به گزارشکمال مهر؛ حضور فرانک ریبری بازیکن تیم ملی فرانسه در لیست بازیکنان شاخص جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بهانه‌ای شد تا عملکرد وی در دنیای فوتبال را مورد بررسی قرار دهیم.

فرانک ریبری در ۷ آوریل ۱۹۸۳ در شهر بولونی سور در فرانسه به دنیا آمد. ریبری بعد از گرویدن به دین اسلام نام بلال یوسف محمد را اختیار کرده است.

زن ریبری اصلیت الجزایری دارد و همچنین این بازیکن دو دختر به نام‌های هیزیا و شاهین و پسری به نام سیف الاسلام دارد.

ریبری از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ در تیم جوانان باشگاه کونتی بولونی بازی کرد. سپس این بازیکن به تیم جوانان ایل در سال ۱۹۹۳ رفت و در آنجا به مدت ۶ سال یعنی تا سال ۱۹۹۲ بازی کرد. بعد از آن هم یکسال در تیم جوانان بولونی بازی کرد. ریبری بعد از درخشش در تیم جوانان بولونی به تیم بزرگسالان این تیم پیوست و در مدت دو سال حضورش در این تیم با ۲۸ بازی ۶ گل به ثمر رساند.

ریبری سال ۲۰۰۲ به تیم آلس پیوست و در مدت یکسال حضورش در این تیم در ۱۹ بازی یک گل زد. این بازیکن در سال ۲۰۰۳ – ۲۰۰۴ در ۳۵ بازی ۳ گل به ثمر رساند.

وی سال ۲۰۰۵ به گالاتاسرای ترکیه پیوست و در ۱۴ بازی نتوانست حتی یک گل هم بزند. ریبری سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ در تیم المپیک مارسی بازی کرد و در ۶۰ بازی ۱۱ گل زد. همچنین از سال ۲۰۰۷ تا به الان در تیم بایرن مونیخ حضور یافته و از ۱۳۶ بازی ۴۶ گل به ثمر رسانده است.

شایان ذکراست، قهرمانی در جام حذفی فوتبال ترکیه با تیم گالاتاسرای، قهرمانی در جام اینترتوتو با تیم المپیک مارسی جزو افتخارات ریبری در سال ۲۰۰۵ است.

همچنین ریبری در سال ۲۰۰۷- ۲۰۰۸، ۱۰- ۲۰۰۹ و ۱۳- ۲۰۱۲ با تیم بایرن مونیخ قهرمان بوندس لیگا شد.

ریبری با حضور در ترکیب تیم بایرن مونیخ در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ توانست کاپ قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان را به همراه هم تیمهایش بالا ببرد.

ملی‌پوش تیم فرانسه در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ همراه با تیم فوتبال بایرن مونیخ قهرمان لیگ کاپ آلمان شد. همچنین ریبری جام مسابقات کاپ آلمان را در سال ۲۰۰۷ با هم تیمهایش بالای سر می‌برد.

لازم به ذکر است، ریبری یک بار با حضور در ترکیب بایرن مونیخ توانست در سال ۱۳- ۲۰۱۲ جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد. همچنین با تیم بایرن مونیخ در سال‌های ۱۰- ۲۰۰۹ و ۱۲- ۲۰۱۱ توانست نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد.

شایان ذکر است ریبری بازیکن جوان سال “یو ان اف تی” در سال ۶- ۲۰۰۵ شد. وی زننده گل سال لیگ یک فرانسه در سال ۶- ۲۰۰۵ شد.

ملی پوش فرانسه، بازیکن ماه فرانسه در آگوست ۲۰۰۴ اکتبر ۲۰۰۵ و آوریل ۲۰۰۶ شده است.

بازیکن فوتبال سال فرانسه در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، بازیکن سال اروپا اسپورت مدیا در سال ۸- ۲۰۰۷، بازیکن فوتبال سال آلمان سال ۲۰۰۸، حضور در تیم منتخب یوفا در سال ۲۰۰۸ و بهترین بازیکن سال اروپا در فصل ۲۰۱۳- ۲۰۱۲ جزو افتخارات ریبری در دوران بازیکنی‌اش به شمار می‌آید.

فرانک ریبری در تیم ملی فرانسه هم عملکرد خوبی داشته و توانسته در ۶۹ بازی۱۱ گل به ثمر برساند و ۱۵ پاس گل بدهد.

ریبری درسال ۶- ۲۰۰۵، ۱۰ بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داد که یک گل به ثمر رساند و چهار پاس گل داد این بازیکن فرانسه در سال ۷ – ۲۰۰۶ در هشت بازی یک گل و چهار پاس گل داد.

همچنین، وی در سال ۸ – ۲۰۰۷ در۱۲ بازی دو گل و دو پاس گل داد در سال ۹ – ۲۰۰۸ در هشت بازی سه گل و یک پاس گل داد.

ریبری در سال ۲۰۱۰ – ۲۰۰۹ در ۱۰ بازی گلی به ثمر نرساند اما یک پاس گل داد در سال ۲۰۱۱ – ۲۰۱۰ چهار بازی انجام داد و گلی به ثمر نرساند در سال ۱۲ – ۲۰۱۱ در ۱۲ بازی سه گل و دو پاس گل داد در سال ۱۳ – ۲۰۱۲ هم در پنج بازی یک گل و دو پاس گل داد.

گفتنی است، باید دید ریبری در جام ۲۰۱۴ برزیل می‌تواند برای تیم فرانسه مستمر ثمر باشد یا نه!

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x