تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

جزیره ای که رو صدف های بنا شده است +عکس

  • کد خبر : 14014
  • 24 دی 1392 - 19:34
جزیره ای که رو صدف های بنا شده است +عکس

پیدا کردن صدف در ساحل شاید گاهی آسان و گاهی سخت باشد ولی پیدا کردن آن در روستای کوچک “Joal-Fadiouth” کاری بسیار آسان است.

به گزارش گروه خواندنی های کمال مهر، یک از زیبایی های ساحل دریا صدف ها هستند که معمولا هر فردی را در هر سنی مجذوب خود می کند. کودکان دوست دارند صدف ها را جمع کرده و با آن ها بازی کنند و بزرگترها نیز بازی و پیدا کردن صدف های جالب را دوست دارند.

پیدا کردن صدف در ساحل شاید گاهی آسان و گاهی سخت باشد ولی پیدا کردن آن در روستای کوچک “Joal-Fadiouth” کاری بسیار آسان است و اصلا نیازی به تلاش نیست زیرا هر جایی را نگاه کنید با صدف رو برو خواهید شد.

این روستای کوچک که در اصلا در یک جزیره در نزدیکی سنگال قرار گرفته است تقریبا روی کوهی از صدف بنا شده است. تعداد صدف های این جزیره به قدری زیاد است که مردم از آن در ساخت خانه های خود استفاده می کنند.

در این روستا دیوار خانه ها از صدف است و خیابان ها از صدف ساخته شده است و برخی از مغازه ها حتی دکوری تمام صدفی برای خود درست کرده اند. میلیون ها صدف این جزیره هر روز هزاران گردشگر را به خود جذب می کند و حالا به منبع درآمدی برای روستاییان هم تبدیل شده است.

یکی از نکات جالب در این روستا قبرستان عجیب آن است که خود به یک محل گردشگری تبدیل شده است. قبرستان این روستا تماما با صدف پوشیده شده است و حتی سنگ قبر ها نیز از صدف ساخته شده اند که فضایی خاص به آن داده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=14014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x