تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

کالاهای اساسی برای پایان سال ذخیره‌سازی شده است

  • کد خبر : 13812
  • 23 دی 1392 - 12:14
کالاهای اساسی برای پایان سال ذخیره‌سازی شده است

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای پایان سال ذخیره شده است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

 

 

به گزارش کمال مهر، بلال خلیلی صبح امروز در جلسه شورای کنترل بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون ذخیره سازی‌های لازم برای تأمین کالاهای اساسی در استان البرز اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا مردم برای تأمین کالاهای اساسی خود در پایان سال و ایام عید نگرانی نداشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه دولت تدابیر و اقدامات اساسی را در به منظور کنترل بازار انجام داده است افزود: ادامه این روند لازم و ضروری است چرا که این مهم تا کنون توانسته کارگشا بوده و ثبات خوبی را بر روند قیمتی اقلام کالایی حکم‌فرما کند.

خلیلی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین بازار نیز اندیشیده شده است افزود: برای برقراری تعادل در بازار از موجودی انبارها نیز برای عرضه و تقاضا بهره خواهیم گرفت.

*برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره در این استان خبر داد و گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده نمایشگاه‌های بهاره در این استان برپا می‌شود.

خلیلی تأکید کرد: امسال بر نحوه اجرا و همچنین کیفیت و نرخ کالاهای عرضه شده توجه بیشتری خواهد شد.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف تأکید کرد و ادامه داد: برای این که بتوانیم تعادل واقعی در روند قیمتی کالاها داشته باشیم طرح فروش فوق‌العاده را اجرایی می‌کنیم.

در ادامه این نشست معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز طی سخنانی از بازرسی ۱۱۰ هزار واحد صنفی در سطح استان البرز از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۳۵ متخلف صنفی و ۳۲۶ متخلف تولیدی شناسایی و پرونده آنها جهت رسیدگی، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

سیامک آقایی عنوان کرد: بازرسی‌های انجام شده شامل کنترل قیمت اقلام موثر در سبد خانوار، کالاهای اساسی، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح بازگشایی مدارس، نمایشگاه‌های پاییزه، طرح نظارتی ویژه اماکن تفریحی و پذیرایی، طرح ضربتی بازرسی از نانوایی‌ها، طرح تشدید برخورد با احتکار، گرانفروشی و … بوده است.

به گفته این مسئول با توجه به این که به پایان سال نزدیک می‌شویم، طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی نیز مد نظر است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و …، با سامانه تلفن گویای ۱۲۴ تماس حاصل کنند.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x