تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

عکاسی یک مدل بدحجاب در اماکن عمومی/ وقتی هنجار شکنی عادت می شود

  • کد خبر : 13675
  • 22 دی 1392 - 11:18
عکاسی یک مدل بدحجاب در اماکن عمومی/ وقتی هنجار شکنی عادت می شود

در سایه غفلت مسئولین و مردم از نهی از منکر، یک مدل با چرخیدن در خیابان و در دست داشتن یک دوربین، مکان های عمومی را به آتلیه شخصی خود تبدیل کرده است.

کمال مهر ؛ چند وقتی است که یک مدل ایرانی عکس هایی از خود در فضای مجازی منتشر کرده است که این عکس ها با حجاب نامناسب و لباس هایی خلاف عرف معمول جامعه در مکان های عمومی گرفته شده اند.
شبنم مولوی که چندی است به عنوان مدل در ایران فعالیت می کند دورربین به دست در سطح تهران و در مکان های عمومی گردش کرده و از خود عکس هایی گرفته است که خلاف عرف جامعه هستند.
وی عکس های خود را برای یک مجله کانادایی معتبر گرفته است.
وی در یکی از سایت ها که عکس های خود را منتشر کرده گفته است: در ابتدا از واکنش مردم نگران بوده اما پس از مدتی عکس گرفتن در اماکن عمومی برای او عادی شده است.
این اقدام ساختار شکن در سایه غفلت مسئولین مربوط رخ داده است و اگر در ابتدا، کسانی از شهروندان یا مسئولین جلوی این کار را می گرفتند، این مدل به خود اجازه نمی داد در انظار عمومی از خود با ژست هایی که برازنده مکان های عمومی نیستند عکس بگیرد.
لازم به ذکر است انتشار عکس های این مدل در فضای مجازی باعث بهره برداری های سیاسی فرهنگی بیگانگان از این نحوه عکاسی و حجاب این مدل در فضای مجازی شده است.
یکی از این سایت ها با انتشار این عکس ها نوشته است: این تصاویر به غرب نشان می‌دهد امکان انجام چنین کارهایی در ایران وجود دارد؛ این مدل نشان داد که می‌شود در بازار سنتی تجریش بدون پوشش رایج ایرانی یعنی چادر و هم چنین با لباس‌های غیر متعارف عکس گرفت.
قبح شکنی این موضوع قطعاً آسیب های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت؛ چرا که اگر هرکس به خود اجازه بدهد با دردست داشتن یک دوربین حرفه ای تمامی سطح شهر را بگردد و از خود و دیگران عکس بگیرد، امنیت سایر شهروندان به خطر می افتد.
این سوال مطرح است که چطور شخصی به مدت طولانی این اقدام را انجام می دهد اما هیچ یک از مسئولین مربوط به وی تذکری نداده اند؟
چرا این مدل که به اقتضای  حرفه خود باید در مکان های خاص عکس بگیرد، مکان های عمومی را برای ژست های خود انتخاب کرده و اصلاً با چه هدفی این عکس ها را در فضای مجازی منتشر می کند؟
منبع: دانا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x