تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دیپلماسی لبخند، توان مقابله با دشمن را ندارد

  • کد خبر : 13380
  • 21 دی 1392 - 19:45
دیپلماسی لبخند، توان مقابله با دشمن را ندارد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دیپلماسی لبخندها توان مقابله با جبهه غرب و دشمن را ندارد و فقط تکیه بر باورها و توان داخلی می‌تواند با این موضوع مقابله کند.

خبرگزاری فارس: دیپلماسی لبخند، توان مقابله با دشمن را ندارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کمال مهر، ناصر آراسته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، افزود: بحث سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران یک بحث مبنایی برگرفته از اسلام است و ما ظهور و بروز آن را در اندیشه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری می‌بینیم.

آراسته ادامه داد: حضرت امام از همان ابتدا نقشه‌ای برای ملت ایران ترسیم کردند و ما را با یک دوگانگی مستکبرین و مستضعفین روبرو کرد و این موضوع سرانجام باید به یک انتهایی برسد که گروه مستضعفین در مقابل مستکبرین قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پس ما به این نتیجه می‌رسیم که مبنای دیپلماسی و مبنای سیاست خارجی ما جبهه مستکبر و مستضعف است.

آراسته با اشاره به اینکه بعضی‌ها می‌گویند عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیت‌ها است، گفت: ما معتقدیم عرصه سیاست خارجی عرصه واقعیت‌های مبتنی بر آرمان‌ها است ولی امروز فقط با یک نگاه واقع‌بینانه به این موضوع می‌پردازیم.

وی در تکمیل سخنان قبلی خود اضافه کرد: با نگاه واقع‌بینانه به سیاست خارجی باز هم راهکار و راهبردی جز آن که حضرت امام و مقام معظم رهبری فرموده‌اند وجود ندارد.

 آراسته تاکید کرد:  خیانتهای انگلیس به ما چیز تازه‌ای نیست و ما در مقابله با انگلیس چندین دهه طلبکار هستیم.

آراسته در مورد طلب‌های ملت و کشور ایران از انگلیس گفت: ما از انگلیس طلب‌های تحمیل قرارداد رویتر، تحمیل فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت،طلب تحمیل قراردادهای ۱۹۰۷ و ۱۹۱۹، طلب تحمیل قرارداد تالبوت، طلب نقش مستقیم آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، طلب تحریک قومیت‌ها و گروه‌ها و .. را داریم.

مسئول بسیج دانشجویی تهران اضافه کرد: ما طلب ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را نیز از آنها داریم و در سالروز شهادت احمدی‌ روشن بود که آنها با صراحت از نقش داشتن در ترور دانشمندان هسته‌ای صحبت کردند.

آراسته اضافه کرد: باید در مقابل جبهه دشمن که با تمام قوای خود مقابل ملت ایران هستند ایستادگی کنیم و راهکاری جز ایستادگی نداریم.

آراسته در ادامه خاطر نشان کرد: استراو بعد از حضور در ایران با مصاحبه‌ای که با شبکه بی‌بی‌سی داشت، گفت: بعد از این سفر متوجه شدیم که ملت ایران دشمنی عمیقی با انگلیس و دولت‌های غرب دارد.

وی اضافه کرد: استراو نباید در این موضوع شک کند و ما به آنها تضمین می‌دهیم که این دشمنی از دولت خبیث انگلیس که در سال‌های اخیر به ملت خیانت کردند ادامه خواهد داشت.

آراسته با اشاره به اینکه خیانت‌های انگلیس به ایران فراموش‌ شدنی نیست، افزود: ملت ایران معتقد است که تاریخ سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نشان داده که دیپلماسی لبخندها توان رویایی را با جبهه غرب و دشمن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما طبق همان مبنایی که به آن معتقدیم و برای ما ترسیم کردند، راهی جز تکیه بر توان داخلی و پتانسیل‌های داخلی نداریم.

آراسته تأکید کرد: ما یقین داریم تا زمانی که تبعیت کامل را از دشمنی نداشته باشیم این کینه‌توزی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راهبرد ما در کنار همه این گفت‌وگوهای دوستانه این است که کماکان بر روی اندیشه‌های که حضرت آقا ترسیم کرده بود خود باقی بمانیم.

وی با بیان گلایه از مجلس گفت: بعد از گذشت ۲ سال از فتنه ۸۸ و شیطنت‌های دولت انگلستان مصوبه‌ای به تصویب رسید و بعد از توافق‌نامه ژنو  با توجه به اینکه نتیجه‌ای هم در بر نداشته است، مجلس به شدت دنبال برقراری ارتباط با انگلیس به شیوه‌های مختلف شده است.

آراسته تصریح کرد: جنبش دانشجویی ابراز نگرانی می‌کند که چرا قوه مقننه ما اینقدر با عجله به این مسئله ورود می‌کند.

وی اضافه کرد: جنبش دانشجویی معتقد است که جمهوری اسلامی در این چند ساله توان خود را به اثبات رسانده  و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه به تصویب رسیده است و دشمن تمام تلاش خود را کرده است که این موقعیت را تضعیف کند.

وی ادامه داد: الان زمان بهره‌برداری از این موقعیت  است نه اینکه یک هیأت دیپلماسی بیاید با فتنه‌گرانی که سال ۸۸ تمام تلاش خود را برای براندازی انجام دادند دیدار کند و خط و مش‌های جمهوری اسلامی را رعایت نکند.

آراسته در خاتمه اضافه کرد: دیپلماسی لبخندها توان مقابله با جبهه غرب و دشمن را ندارد و فقط تکیه بر باورها و توان داخلی می‌تواند با این موضوع مقابله کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x