تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

در زمستان “پوستتان” را بهاری کنید

  • کد خبر : 13249
  • 21 دی 1392 - 9:33
در زمستان “پوستتان” را بهاری کنید

پزشکان تکنیک‌های جذاب و جدیدی برای شستشوی صورت افرادی که مبتلا به آکنه ‌های پوستی هستند را به این افراد به ویژه در فصل زمستان توصیه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی کما مهر، اغلب افرادی که از آکنه‌‌های پوستی مزمن رنج می‌برند در هنگام شستشوی صورت خود پس از مدتی دچار عدم دقت و توجه می‌شوند و این موضوع می‌تواند به پوست آن‌ها آسیب برساند. 
گفتنی است، استفاده مداوم از محصولات ضد آکنه و نیز شستشوی صورت با شوینده‌های قوی می‌تواند ضمن ایجاد مقاومت آکنه‌ها نسبت به درمان باعث چین و چروک و پیرزی زود رس پوست در این افراد شود.
پژوهشگران به ویژه مراقبت از پوست‌های تحت درمان آکنه را به دلیل وجود هوای خشک و سرد که خود عامل تخریب مضاعفی برای پوست است به افراد مبتلا توصیه می‌کنند از جمله اقداماتی که افراد برای کاهش شیوع آکنه در پوست صورت خود می‌توانند انجام دهند شستشوی مداوم دست‌ها با مواد ضد عفونی کننده و خودداری از تماس دست با پوست صورت است زیرا می‌تواند سبب تشدید آکنه شود، همین طور در فصل سرما با وجود احساس علاقه شدید به شستن صورت با آب گرم و داغ پزشکان استفاده از آب با حرارت کم را توصیه می‌کنند زیرا مانع از باز شدن منافذ پوستی و همین طور افتادگی آن می‌شود.
 استفاده از شویند‌ه‌های ملایم پوست و شستشوی پوست به آرامی به مدت ۳۰ ثانیه با تماس پوست با نوک انگشتان به صورت دایره وار می‌تواند شادابی و طراوت پوست در کنار داشتن صورتی عادی از آکنه را برای فرد به ارمغان آورد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=13249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x