تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

عقب‌نشینی آمریکا در برابر ایران متحدانش را شوکه کرد

  • کد خبر : 12697
  • 19 دی 1392 - 8:45
عقب‌نشینی آمریکا در برابر ایران متحدانش را شوکه کرد

عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه آمریکا پس از دشمنی تمام عیار در منطقه با ایران در توافق ژنو به شکل اساسی عقب‌نشینی کرد که این امر در وضعیت آتی ایران تعیین کننده است، گفت: عقب‌نشینی آمریکا به حدی سنگین بود که دوستان و متحدانش را در اروپا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یعنی ناتو و غیره شوکه کرد.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی کمال مهر، “سیروس ناصری” عضو پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با حضور در  نشست “بررسی آثار سیاسی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توافقنامه ژنو” که ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه) در محل روزنامه اطلاعات توسط سایت دیپلماسی ایرانی برگزار شد، گفت: موضوع هسته‌ای به عنوان معضلی ساختگی توسط آمریکا به کشور، منطقه و جهان تحمیل شد.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ سی و چند ساله ایران پس از انقلاب نگاه کنیم، خواهیم دید که همه معضلات از جمله جنگ تحمیلی، حمله آمریکا به کویت، موضوع هسته‌ای، بحران سوریه و غیره، همگی در نهایت تبدیل به فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشبرد اهداف کشور و نظام تبدیل شده است.

ناصری با بیان اینکه هدف ایران در این سال‌ها رسیدن به جایگاه به حق خود در منطقه به عنوان قدرت منطقه‌ای بوده است، تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته که بحران ساختگی هسته‌‌ای مطرح شده به رغم همه فشارها و هزینه‌های زیاد آن در جمع‌بندی نهایی حضور ایران در منطقه تثبیت شده است.

این مقام پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با تاکید بر اینکه با توافق ژنو، آمریکا پس از ۱۰ سال به این نتیجه رسید که نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد و باید موقعیت ایران در منطقه را به رسمیت بشناسد، اظهار داشت: آمریکا پس از دشمنی تمام عیار در منطقه با ایران در توافق ژنو به شکل اساسی عقب‌نشینی کرد که این امر در وضعیت آتی ایران تعیین کننده است.

ناصری تاکید کرد: عقب‌نشینی آمریکا به حدی سنگین بود که دوستان و متحدانش را در اروپا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یعنی ناتو و غیره شوکه کرد.

خبر در حال تکمیل است…

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x