تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

ضرورت افزایش حمایت از فعالیت بخش خصوصی در صنعت

  • کد خبر : 12309
  • 18 دی 1392 - 9:57
ضرورت افزایش حمایت از فعالیت بخش خصوصی در صنعت

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی البرز خواستار افزایش حمایت‌ها از بخش خصوصی فعال در حوزه صنعت این استان شد.

 

به گزارش کمال مهر، حسین طوسی در نشست خبری که به مناسبت نخستین سالگرد تاسیس این شورا برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از ارکان اصلی اقتصاد هر کشوری برای دست‌یابی به رشد و به طبع آن توسعه پایدار، صنایع هستند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دولت‌ها تلاش می‌کنند که با اتخاذ راهکارهای حمایتی از صنایع و تولیدکنندگان حمایت لازم را از آنها داشته باشند و این امر در توسعه صنعت و به تبع آن توسعه اقتصادی نقش بسیار مهمی دارد.

این مسئول افزود: یکی از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان، ارائه تسهیلات مالی با هدف تامین منابع مالی صنایع بوده و در این زمینه بخش اصلی کار بر عهده موسسات مالی و بانک‌ها است.

طوسی تاکید کرد: به طور قطع باید بین صنایع و بانک‌های کشور رابطه‌ای معقول و قانون‌مند حاکم بوده و تحت هیچ شرایطی نباید این رابطه قطع شود.

وی ادامه داد: قطع رابطه صنعت‌گران و تولیدکنندگان با سیستم بانکی کشور حتی اگر مدیران این واحدها به بانک‌ها بدهکار باشند، راهکار صحیحی نیست.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز بیان داشت: این قطع ارتباط موجب می‌شود که مدیران واحدهای صنعتی برای تامین منابع مالی خود به راه‌های دیگر از جمله دریافت وام‌ با بهره‌های بالا روی بیاورند که این امر هزینه‌های آنها را افزایش داده و موجب ورشکستگی کارگاه‌ها و تولیدی‌های صنعتی کشور می‌شود.

طوسی با اشاره به فعالیت‌های این شورا گفت: در تلاش هستیم با رایزنی و گفت‌وگو با مدیران دولتی و مدیران بانک‌ها مانع از قطع ارتباط مدیران واحدهای صنعتی با بانک‌ها حتی اگر بدهکار باشند، شویم.

وی در پایان اظهار داشت: برای حمایت بیشتر از واحدهای صنعتی در استان البرز، خوشبختانه مدیریت ارشد استان از جمله استاندار وارد عمل شده و نامه‌ای نیز به ریاست جمهوری تنظیم و ارسال شده است که امیدواریم این تلاش‌ها هرچه سریع‌تر نتیجه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x