تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

“دردهای قلبی” را با این علائم بشناسید

  • کد خبر : 12652
  • 18 دی 1392 - 20:57
“دردهای قلبی” را با این علائم بشناسید

دردهای قلبی معمولا سه ویژگی مشخص دارند و با مراجعه به پزشک و انجام معاینات تخصصی، درد قلبی از غیرقلبی تشخیص داده می‌شود.

کمال مهر:رضا رحمانی فوق تخصص قلب و عروق گفت: دردهای قلبی، دردهایی هستند که معمولا سه ویژگی دارند که شامل علائم خاصی هستند. 
وی در ادامه با اشاره به این علائم افزود: دردی که محل آن پشت جناغ سینه باشد، دردی که با فعالیت بد‌تر شود، دردی که با استراحت و یا مصرف قرص زیرزبانی بهتر می‌شود و بیماری که هر سه از این علائم را باهم داشته باشد درد قلبی است که باید با روش آنژیوگرافی، رگهای قلب بیمار مشاهده شود.
رحمانی با بیان اینکه بعضی از بیماران ممکن است دو تا از این علائم را با هم و یا یکی از این علائم را به تنهایی داشته باشند، گفت: این درد‌ها ممکن است ماهیت قلبی نداشته باشند که با انجام روش‌های غیرتهاجمی مثل تست ورزش، اسکن قلب و اکوکاردیوگرافی بررسی می‌شود.
وی اظهار کرد: بعضی بیماران هستند که یکی و یا هیچ کدام از این علائم را ندارند که ممکن است دردهای غیرقلبی باشند و علت آن کاهش خون‌رسانی به عضله قلب نباشد.
این متخصص قلب و عروق گفت: دردهایی در قلب داریم که به علت عدم تعادل و میزانی از اکسیژن است که قلب برای سوخت و ساز نیاز دارد و هر زمان که این تعادل به هم بخورد، آنژین صدری به وجود می‌آید که درد قلبی ایجاد می‌کند.
رحمانی با بیان اینکه بیماری‌هایی وجود دارند که در قلب ایجاد درد می‌کنند، افزود: التهاب پرده در قلب در پشت جناغ احساس می‌شود و با خوابیدن بد‌تر و به هنگام خم شدن به جلو بهتر می‌شود که این عارضه با معاینه و مشخص می‌شود.
این متخصص قلب در پایان به افتادگی دریچه قلب اشاره کرد و گفت: این بیماری خوش‌خیم است و بیمار گاهی احساس می‌کند یک نقطه در قلب تیر می‌کشد که تیز است و خیلی کوتاه مدت و کمتر از ۳۰ ثانیه و همراه تپش قلب است.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x