تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ثبت ملی گل نرگس خوزستان و مراسمات پیرامون در میراث فرهنگی

  • کد خبر : 12431
  • 18 دی 1392 - 12:24
ثبت ملی گل نرگس خوزستان و مراسمات پیرامون در میراث فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از ثبت ملی گل نرگس خوزستان و مراسمات معنوی پیرامون در روزهای آینده خبر داد.

افشین حیدری در اهواز اظهار کرد: گل نرگس که در خوزستان بیشتر در شهرستان بهبهان کشت می‌شود در سال‌جاری برای ثبت ملی به مراحل تدوین پرونده رسیده و به شورای ثبت آثار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده در این زمینه افزود: در اینباره پرونده ثبتی بسیار کاملی تدوین شده است و از این نظر شرایط مناسبی برای ثبت این اثر طبیعی و معنوی در پیش رو خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: در پرونده ثبتی گل نرگس علاوه بر نرگس‌زارهای بهبهان به عنوان یک اثر طبیعی گردشگری پرونده ارسال گل‌های نرگس به حرم امام رضا(ع) نیز تدوین شده و هر دو با هم به ثبت خواهند رسید.

حیدری با اشاره به رسم موجود در این زمینه تاکید کرد: در بهبهان هر ساله ۸ هزار نرگس نخست چیده شده از نرگس‌زارهای این شهرستان به یمن تبرک به حرم امام هشتم (ع) ارسال می‌شود که این اتفاق بسیار مبارک نیز باید به عنوان اثر معنوی به ثبت برسد که در این پرونده این مهم در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ثبت نرگس در فهرست آثار ملی می‌تواند شهرستان بهبهان را از نظر گردشگری در شرایط ویژه‌ای قرار دهد و به این دلیل باید کوشید تا در این باره اطلاع‌رسانی گسترده‌ای انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x