تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تدوین برنامه جامع کنترل آلودگی هوای شهرهای بزرگ

  • کد خبر : 12317
  • 18 دی 1392 - 10:07
تدوین برنامه جامع کنترل آلودگی هوای شهرهای بزرگ

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تدوین برنامه جامع کنترل آلودگی هوای شهرستان‌ها و کلانشهرهای بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش کمال مهر، معصومه ابتکار  در حاشیه بازدید از دانشگاه محیط زیست البرز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مشکلاتی که مردم ساکن شهرهای بزرگ در مورد آلودگی هوا و افزایش آن در فصل‌های سرد مواجه هستند، ضروری است که برنامه‌ای جامع و مدون در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: به همین دلیل در تلاش هستیم تا برنامه‌ای جامع در این زمینه تدوین کرده و در آن راه‌های کاهش و پیشگیری از آلودگی هوا و وظایف هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه ذکر خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت عزم جدی برای مقابله با آلودگی هوا به ویژه در شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ دارد، گفت: در آینده نزدیک دومین نشست تخصصی کاهش آلودگی هوا با حضور شخص رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: در این جلسه وظایف و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها به روشنی تبیین و راهکارهای مقابله با این معضل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین دلایل آلودگی هوا چیست؟ گفت: ترکیب‌های آرماتیک، بنزین، ذرات معلق ۵/۲ میکرون، اکسید گوگرد، ازت و ریزگردها در حال حاضر مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا در پایتخت و شهرهای بزرگ است.

ابتکار در پایان اظهار داشت: در خصوص مقابله با هجوم ریزگردها نیز برنامه و ساز و کار ویژه‌ای اتخاذ می‌شود، اما اجرای آن نیازمند عزم ملی و مشارکت دستگاه‌های مختلف است که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

 

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x