تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مرگ «الماجد» خیال غربی‌ها و سعودی‌ها را برای همیشه راحت کرد

  • کد خبر : 12160
  • 17 دی 1392 - 19:33
مرگ «الماجد» خیال غربی‌ها و سعودی‌ها را برای همیشه راحت کرد

نویسنده آمریکایی با اشاره به مقوله مشهور «مردگان سخن نمی‌گویند»،‌ گفت: مرگ «الماجد» باعث شد که آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی نیازی به نفی اعترافات احتمالی وی نداشته باشند.

 

خبرگزاری فارس: مرگ «الماجد» خیال غربی‌ها و سعودی‌ها را برای همیشه راحت کرد

 

به گزارش کمال مهر، پایگاه خبری تحلیل «خانه شفاف سازی اطلاعات» آمریکا در مقاله‌ای تحت عنوان «مردگان سخن نمی‌گویند» به قلم «وینان برگمن» با اشاره به مرگ مشکوک «ماجد الماجد» سرکرده سعودی گروهک تروریستی «عبدالله عزام» به بهانه آنچه «وخیم شدن وضعیت سلامتی‌اش» اعلام کرده‌اند؛‌ نوشت: دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و عربستان سعودی از مرگ «ماجد الماجد» از فرماندهان سازمان القاعده در بیمارستان بیروت احساس راحتی کردند.

این نویسنده آمریکایی با اشاره به مقوله مشهور «مردگان سخن نمی‌گویند»،‌ افزود: این حقیقت باعث می‌شود که آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی نیازی به نفی اعترافاتی که الماجد ممکن بود لب به آنها بگشاید؛ را نداشته باشند.

اگر الماجد زنده می‌ماند ممکن بود؛ زبان به اعترافاتی بگشاید که می‌توانست همدستی آن کشورها با تحولات خشونت‌باری که منطقه خاورمیانه شاهد آن است را افشا کند.

شک و تردید‌های زیادی مبنی بر احتمال کشته شدن ماجد الماجد در زندان لبنان وجود دارد. اما عملیات تروریستی دشمنانی برایش به ارمغان آورده که باعث می‌شود هر کدام آنها در راستای انتقام از او برآیند ولی محافظت از جان وی برای لبنانی‌ها و بویژه برای حزب الله، سوریه و ایران مفیدتر بود. زنده نگه داشتن وی می توانست اطلاعاتی را درباره گروهک تروریستی «عبدالله عزام» از گروه‌های وابسته به القاعده به دست آورد؛ که در پایان دادن به این عملیات مفید باشد.

این گروهک تروریستی، مسئولیت انفجار تروریستی علیه سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت. حداقل ۲۵ تن از جمله «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در بیروت در جریان این انفجار جان خود را از دست داده‌ و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

ارتباطاتی سری بین گروهک وابسته به الماجد و القاعده و حامیان غربی و سعودی وجود دارد و هرگونه اعترافی در این زمینه می توانست برای آمریکا، انگلیس و دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی نابود کننده باشد. این اطلاعات می‌توانست‌ نگاه‌ها را به سمت نقش مجهول دستگاه‌های اطلاعات کشورهای غربی و عربی در حمایت از القاعده در لبنان، سوریه و عراق معطوف کند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=12160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x