تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آمریکا شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد

  • کد خبر : 11963
  • 17 دی 1392 - 9:29
آمریکا شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور دستوری نادر و اضطراری، صادرات غیرقانونی دو موتور جت‌های تجاری ساخت آمریکا به ایران را منع کرد و شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از رویترز، دیوید میلز، قائم مقام وزیر بازرگانی آمریکا بعد از اطلاع از اینکه شرکت هوانوردی و لجستیکی «۳کا» ترکیه قصد دارد دو موتور جت ساخت شرکت جنرال الکتریک را با کمک شرکت باربری «پویا ایرلاین» به ایران صادر کند، جمعه فرمانی صادر کرد و مانع این کار شد.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت ظرف ۱۸۰ روز این شرکت‌ها را از خرید، فروش و حمل کالاهای آمریکایی که در فهرست نظارت بر صادرات قرار دارد، منع می‌کند. فرمان وزارت بازرگانی آمریکا همچنین بر روی کار تجاری شرکت هوانوردی و لجستیکی «۳کا» در ترکیه، پویا ایر در ایران، و شرکت تجارت بین‌المللی آدائرو در آمریکا، ممنوعیت و محدودیت اعمال می‌کند.

به گزارش رویترز، این فرمان هر سه شرکت و مقامات کلیدی آنها را از حضور در مذاکرات، معاملات، نقل و انتقال و سایر فعالیت‌هایی که مربوط به همه کالاهای صادراتی آمریکا و نه فقط موتور هواپیما باشد، منع می‌کند.

بر اساس این گزارش، این فرمان همه بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر طرف‌هایی را شامل می‌شود که احتمال دارد در حمایت مالی یا حمایت از چنین معاملاتی نقش داشته باشند.

طبق توافقنامه ژنو که به امضای ایران و ۱+۵ رسید، قرار بود بعد از آن آمریکا، شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای نشان دادن حسن‌نیت خود تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال نکنند. اما آمریکا علاوه بر تحریم یک شرکت هواپیمایی ایرانی که در زمینه حمل ‌و نقل بار فعالیت می‌کند، چندی پیش نیز تعداد دیگری از شرکت‌ها و شخصیت‌های ایرانی و غیر ایرانی مرتبط با آنچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خوانده، را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x