تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

انتخابات ۹ فدراسیون برگزار شد/مدیریت دو تیم استقلال و پرسپولیس تا پایان این فصل تغییری نخواهد کرد/ سرپرستی فدراسیون‌ها نباید بیشتر از شش ماه باشد + فیلم

  • کد خبر : 11722
  • 16 دی 1392 - 11:23
انتخابات ۹ فدراسیون برگزار شد/مدیریت دو تیم استقلال و پرسپولیس تا پایان این فصل تغییری نخواهد کرد/ سرپرستی فدراسیون‌ها نباید بیشتر از شش ماه باشد + فیلم

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا به امروز موفق شدیم انتخابات ۹ فدراسیون را برگزار کنیم و مابقی را حداکثر تا اواسط بهمن کارشان را انجام دهیم.

 

 

 

 

به گزارش سرویس ورزشی بکمال مهر؛ برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی چند صباحی است در صدر اخبار این حوزه جوان پسند و پر اهمیت قرار گرفته است.

وزارت ورزش و جوانان تعیین تکلیف فدراسیون‌های با سرپرست را آغاز کرده که البته بی حاشیه هم نبوده است. اما تا کمتر از ۹ ماه دیگر مسابقات مهم آسیایی اینچئون و پس از آن هم المپیک ریو را در پیش داریم، و این یعنی باید هر چه سریعتر به فکر تلاش برای کسب نتایج هر چه بهتر در این میادین بود.

به همین منظور نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به استودیوی گفتگوی ویژه خبری آمد تا پیرامون این موضوعات گفتگویی را انجام دهد.

سجادی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه روند برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی چگونه است گفت: بنده از حدود سه ماه قبل کارم را در وزارت ورزش و جوانان شروع کردم به طوری که یکی از دستور کارهای اول بنده این بود که بایستی نزدیک به ۱۷ فدراسیون را که با سرپرست اداره می‌شد مورد سامان قرار می‌دادم.

براساس اساسنامه سرپرستی فدراسیون‌ها نباید بیشتر از شش ماه باشد

وی با بیان اینکه براساس اساسنامه سرپرستی فدراسیون‌ها نباید بیشتر از شش ماه باشد، افزود: بیش از این موعد به معنای نقض مقررات و قوانین است پس باید گفت به فکر نوشتن تقویمی برای برگزاری مجامع فدراسیون‌ها با ترتیبی که باید در اساسنامه و آیین نامه‌های مربوطه پیش بینی می‌شد افتادیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ابتدا در خصوص فدراسیون‌های شنا و چوگان کار را شروع کردیم، خاطر نشان ساخت: تا به امروز موفق شدیم که ۹ فدراسیون را انتخاباتشان را برگزار کنیم و مابقی را حداکثر تا اواسط بهمن کارشان را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه روند انتخابات دارای سیر مشخصی است، افزود: بعضی از فدراسیون‌ها در سال ۹۲ و در همین شش ماهه دوم مهلت چهار ساله‌شان تمام می‌شود به طوری که دستور دوم وزارت ورزش این است که حتما در موعد مقرر وقتی نوبت چهار ساله تمام می‌شود در‌‌ همان زمان فدراسیون‌ها مورد تعیین تکلیف قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم که از این به بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که دارای سرپرست هستند دیگر هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نشود اظهار داشت: فدراسیون‌ها حتما باید توسط رئیس اداره شوند مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

سرپرستان فدراسیون ها نمی توانند برنامه ریزی مشخصی داشته باشند

نصر الله سجادی با بیان اینکه وقتی کسی در فدراسیون‌ها به عنوان سرپرست قرار دارد ثبات لازم را از لحاظ مدیریت در خود نمی‌داند، گفت: این سرپرست نمی‌تواند برنامه ریزی مشخصی داشته باشد به گونه‌ای که با مشکلات بسیار زیادی روبه رو می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی نزدیک ۲۷ ماه بود که با سرپرست اداره می‌شد، افزود: فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند با لطمات زیادی روبه رو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک سه سال است که فدراسیون کشتی با سرپرست اداره می‌شود، افزود: حاصل این سرپرستی‌ها به وجود آمدن مشکلات زیاد است به طوری که امروزه خادم نزدیک به ۷ و نیم میلیارد تومان بدهی دارد.

سجادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه فدراسیون‌های باقی مانده در چه وضعیتی قرار دارند، خاطر نشان ساخت: انتخابات تیراندازی فقط به تعویق افتاده است به طوری که باید صلاحیت افراد از مراجع ذیربط مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان طبق برنامه تا اواخر دی چهار فدراسیون انتخابات مجامعشان برگزار خواهد شد و مابقی هم تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود درباره چگونگی برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون تکواندو و تعیین ریاست این فدراسیون، اظهار کرد: آگهی ثبت نام در این خصوص همانند گذشته با توجه به قوانین از جمله ممنوع بودن حضور بازنشستگان و دوشغله‌ها اعلام شد.

وی در ادامه افزود: پس از اعلام آگهی شرایط مذکور برای انتخاب مجمع فدراسیون تکواندو، به فاصله ۱۰ روز سازمان بازرسی کل کشور طی ارسال نامه‌ای با اشاره به قوانین موجود اعلام داشته که کسانی که عضو شورای اسلامی و یا نماینده شهر هستند، به عنوان دوشغله‌ها محسوب می‌شوند و نمی‌توانند به عنوان رئیس و نایب رئیس، خزانه دار و همچنین عضو مجمع فدراسیون‌ها فعالیت داشته باشند.

سجادی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور نهادی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت دارد گفت: این سازمان در تمام نهاد‌ها، سازمان و دستگاه‌های اجرایی کل کشور نظارت دارد و به عنوان یک دستگاه نظارتی نیز برای ما قانون را تصریح کردند و در نامه‌های ارسالی نیز مفاد قانون در رابطه با شرکت کنندگان در مجامع فدراسیون‌ها و تصدی‌گری پست ریاست و دیگر عناوین را اعلام کردند.

بازنشسته ها، بازخریدیها و دوشغله ها نمی‌توانند به عنوان رئیس، نایب رئیس، خزانه دار و عضو مجمع انتخاب شوند

وی با بیان اینکه پس از اعلام این موارد از سوی سازمان بازرسی کل کشور ما نیز تمام این شرایط را برای داوطلبان اطلاع رسانی کرده‌ایم، ادامه داد: در فرم‌های تکمیلی کاندیدا‌ها نیز دو موضوع صراحتا تاکید شده که اگر این افراد بازنشسته و یا بازخرید شده باشند و یا اینکه جزو دوشغله‌ها محسوب شوند، به هیچ عنوان نمی‌توانند به عنوان رئیس، نایب رئیس، خزانه دار و عضو مجمع انتخاب شوند و بنا به مقررات این افراد فرم مذکور را پرکرده و امضاء می‌کنند.

سجادی با بیان اینکه وضعیتی که برای فدراسیون تکواندو پیش آمد وضعیت و حالت خوبی نبود، گفت: مجمع به تنهایی به حاشیه کشیده نمی‌شود، زیرا دیگرانی که فکر می‌کنند در این رابطه ذی نفع هستند و من فکر می‌کنم آن‌ها آشنا با قوانین نیستند، زیرا قانون در این باره نیز صراحتا موضع خود را اعلام کرده است که اعضای شوراهای اسلامی در سراسر کشور و نمایندگان مجلس که به تصویب مجلس رسیده است، نمی‌توانند عضو مجمع و به عنوان رئیس فدراسیون و نایب رئیس و دیگر مسئولیت‌ها را بپذیرند.

سجادی با بیان اینکه بهتر است همه ما پایبند به قانون باشیم، افزود: برای اینکه مشکلی در این رابطه به وجود نیاید، ما نیز شرایط مذکور را به صورت کامل اطلاع رسانی کرده‌ایم و در انتخابات تکواندو که به مدت ۱۰ روز به تعویق افتاد، تمام اعضای مجمع نیز طی نامه‌ای از تاخیر به وجود آمده به بنده گلایه داشتند و بنا به اقتضاء و دستور وزیر ورزش این اقدام انجام شد و یکی از اعضا (هادی ساعدی) اعلام کردند که ما به وی فرصت بدهیم تا از سازمان بازرسی کل کشور نامه بیاورند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند یا اینکه از سمت خود به عنوان عضو شورای شهر تهران استعفا داده و در این انتخابات شرکت کنند و به هیچ عنوان بحثی در این رابطه که وی اعلام کند این قوانین را قبول ندارد، نبوده است و این مدت ۱۰ روزه نیز برای انجام این کار بوده است.

هر کسی درباره روند برگزاری انتخابات فدارسیون شکایتی دارد می‌تواند به مراجع ذی ربط مراجعه کند

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مرجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات وشکایات کاندیدا‌ها برای روند برگزاری انتخابات مجامع فدراسیون‌ها فراهم است و هر کسی در این رابطه مستنداتی دارد می‌تواند به مراجع ذی ربط مراجعه کند.

سجادی تاکید کرد: از کسانی که عنوان می‌شود برای یک شهر تصمیم می‌گیرند و با قانون آشنا هستند توقع این است که بیش از دیگران رعایت کننده قوانین باشند و اگر همه پایبند به قانون باشیم، بسیار بهتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون کشتی و ایجاد موضوع مشابهی در برگزاری این انتخابات همانند انتخابات فدراسیون تکواندو گفت: در انتخابات این فدراسیون نیز آقای جدیدی که عضو شورای شهر تهران هستند، این اعتراض را اعلام کرده بودند، این در حالیست که وی در جلسه‌ای که آقای ساعی به منظور دوشغله شدن وی و ممانعت از حضور وی برای انتخابات تکواندو برگزار شده بود حضور داشتند، اما آقای جدیدی تاکید داشتند که در انتخابات کشتی باید حضور داشته باشند و ما هم اعلام کردیم اگر فکر می‌کنید قانون این اجازه را به شما می‌دهد حتما حضور پیدا کنید اما قانون نیز این اجازه را به شما نخواهد داد.

مشکل آقای طالقانی برای حضور در فدراسیون زورخانه ای، بازنشستگی وی است

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود، درباره مانع از حضور طالقانی در انتخاب فدراسیون زورخانه‌ای، اظهار داشت: در این خصوص اصل موضوع که بازنشستگی است در حال فراموش شدن است و برخی اعلام کردند که به دلایل دیگری از ورود آقای طالقانی به انتخابات این فدراسیون ممانعت شده است، این در حالی است که سه روز قبل از برگزاری این انتخابات آقای طالقانی در تماس تلفنی با بنده اعلام کردند که برای شرکت در انتخابات فدراسیون باید چه اقدامی انجام دهند و بنده پاسخ دادم قانون همه چیز را مشخص کرده و شما به دلیل بازنشسته بودن نمی‌توانید در این انتخابات شرکت کنید و همچنین ایشان تقاضا داشتند که اگر امکان باشد در انتخابات حضور داشته باشند، اما به ایشان پیشنهاد کردیم که در این انتخابات حضور پیدا نکنند و از وی نیز در مراسم تودیع و معارفه حتما قدردانی خواهیم کرد.

سجادی ادامه داد: در ادامه این مکالمه تلفنی نیز آقای طالقانی تاکید کردند که برای دقایقی در این جلسه حضور پیدا می‌کنند و ما هم اعلام کردیم که اگر تمایل دارند می‌توانند حضور پیدا کنند و ما هیچ مشکلی نداریم، اما صبح روز برگزاری انتخابات نیز برخی به بنده اعلام کردند که امکان دارد حواشی به وجود بیاید، به همین منظور چندین بار با آقای طالقانی تماس گرفتم، اما وی پاسخ نداد و حتی در این رابطه نیز به مشاور خود دستور دادم تا با وی و یا نایب رئیس و دبیر ایشان تماس بگیرند و اعلام کنند که بهتر است آقای طالقانی در این جلسه حضور پیدا نکنند و در این میان نیز اعتراضاتی از سوی برخی کاندیدا‌ها وجود داشت زیرا وقتی که وی کاندیدا نیست چرا باید در جلسه حضور پیدا کند و این موضوع را نیز برخی کاندیدا‌ها در‌‌ همان روز به بنده اعلام کردند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم بر روی قانون مانور دهیم، مسئله‌ای که شما مطرح کرده‌اید را رسانه‌ها بزرگ کردند ما قصد داریم علاقه مندان را دعوت کنیم اما این مسئله جدایی از این است که فدراسیون‌های دیگر نیامدند اگر سرپرست دیگر فدراسیون‌ها نیز جز نامزد‌ها نباشد درخواست داریم که حضور نیابند که در مورد این مسئله فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.

وی هم چنین در پاسخ به این سوال مبنی براینکه آقای بهرام شفیع مدیر و سرپرست فدراسیون‌ها چگونه براساس قوانین به این سمت منصوب شدند، پاسخ داد: مجوز برای فدراسیون‌ها به این گونه صادر می‌شود که فقط برای بازنشستگان است نه اعضای شورای شهر. قانون اجازه داده در صورت تشخیص دولت افراد بازنشسته اعاده به کار شوند اما در مورد نمایندگان مجلس این گونه نیست و در مورد آقای شفیع این مجوز از سوی هیئت دولت صادر شده است.

برابر قانون کمیته ملی المپیک دارای حقوق غیردولتی است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شده یا خیر و به کجا خواهد انجامید، گفت: برابر قانون کمیته ملی المپیک دارای حقوق غیردولتی است که درسال ۷۶ در زمره موسسات غیردولتی قرار گرفت و در آن زمان نیز بنده در این کمیته حضور داشتم این کمیته بر فدراسیون‌ها نظارت دارد همین مواردی را که ذکر شد برای بازخرید شدگان و هم چنین اعضای مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت رئیسه نیز که قصد کاندیدا شدن دارند قابل اجراست البته کمیته ملی المپیک ۱۱ نفر حضور دارند که ۶ نفر عضو هستند.

سجادی در پاسخ به این سوال که گفته شده شما قصد دارید با اعمال نفوذ مهره چینی‌های خود در کمیته ملی المپیک و هم چنین فدراسیون‌ها را انجام دهید، بیان کرد: این مسئله را من نیز شنیده‌ام البته باید بگویم شاید به من می‌خورد که این‌ها می‌گویند اما ما ۸ فدراسیون داریم که انتخابات آن‌ها برگزار شده که البته از ۲ فدراسیون عضو مجمع نیستند.

اگر من قصد مهره چینی داشتم، نباید افراد قدیمی به عنوان سرپرست فدراسیون‌ها انتخاب می‌شدند

وی ادامه داد: اگر من قصد مهره چینی داشتم، نباید افراد قدیمی به عنوان سرپرست فدراسیون‌ها انتخاب می‌شدند.اگر من قصد چنین کاری داشتم این افراد انتخاب شوند، اگر عمری باقی باشد خواهیم دید که من چنین قصدی را نداشته و ندارم‌‌ همان طور که درفدراسیون تکواندو شاهد هستیم آقای فولادگر انتخاب شده و کارنامه‌اش نیز روشن است و یا آقای خادم که از تعداد ۳۸ رای ۳۷ یعنی تقریبا ۱۰۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: به نظر من این گونه صحبت کردن در شرایط فعلی درست نیست، ما برای المیپک ریو زمان زیادی نداریم باید تلاش کرده و دلسوزانه‌تر رفتار کنیم البته همواره در ورزش در مورد رسانه حرف وحدیث زیاد است اما اگر فکر می‌کنند مشکلی وجود دارد بهتراست از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم.

مدیریت دوتیم استقلال و پرسپولیس تا پایان این فصل تغییری نخواهد کرد

وی هم چنین در مورد دو تیم پرطرفدار پایتخت و اینکه مدیریت آن‌ها چگونه خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت هر دوتیم استقلال و پرسپولیس تا پایان این فصل تغییری نخواهد کرد ،این مسئله روشن است، اما اگر مدیرعامل بخواهد استعفا دهد ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این مسئله محق نشود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این دو تیم در حال حاضر در رده قهرمانی هستند، در مورد مدیریت‌ها باید تدبیرشود، دو تیم دارای هیئت مدیره بوده و این افراد مسئولیت خاص خود را دارند و در هنگام بروز مشکل وظیفه وزارت ورزش نیست که بخواهد در این مسائل داخل شود خودشان باید به تعهداتشان عمل کنند.

وی در مورد بازی‌های آسیایی اینچوان و هم چنین میزان آمادگی ورزش کشور برای حضور در این مسابقات تصریح کرد: از روزی که بنده در سرکار حاضر شده‌ام در کنار کارهایی که انجام می‌دهیم جلسات مستمری را با گروه‌های ورزشی که مدال آورند برگزار کرده‌ایم و تلاش‌ها این است که بتوانیم این تیم‌ها را روانه کرده تا مدال بیاورند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم به دست آوردن نتیجه‌ای که در بازی‌های گوانجو به دست آورده‌ایم در شرایط فعلی سخت‌تر است زیرا میزبان کار ما را در بسیاری از رشته‌ها سخت کرده است، اگر در گوانجو با ۲۰ مدال طلا چهارم شدیم در این دوره از مسابقات باید ۲۴ مدال طلا کسب کنیم که البته با وضعیت فعلی کار مشکل است اما باید تلاش کنیم.

سجادی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مدیریت‌ها تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند همگی باید کمک کنیم، زیرا در این مسئله مهارت و تکنیک‌ها نقش دارد یک قهرمان حاصل یک کار ۱۰ یا ۱۲ ساله است اما مطمئنا ما می‌توانیم اعضای شرکت کننده در این مسابقات را آماده‌تر ببریم و با کمک کمیته ملی المپیک حتما این چنین خواهد شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x