تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

کشف زوج ۳۵۰۰ ساله در یک گور +عکس

  • کد خبر : 11495
  • 15 دی 1392 - 9:40
کشف زوج ۳۵۰۰ ساله در یک گور +عکس

اسکلت یک زن وشوهر متعلق به۳۵۰۰ سال پیش، در یک گور که همدیگر را در آغوش گرفته بودند دانشمندان را شگفت زده کرد.

 

کمال مهر: کشف اسکلت یک زن وشوهر متعلق به۳۵۰۰ سال پیش، در یک گور که همدیگر را در آغوش گرفته بودند دانشمندان را شگفت زده کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل چاپ بریتانیا، تیمی از دانشمندان باستان شناسی روسی موفق به کشف گورستانی شدند که به دوره ی برنزی برمی گردد. این گور متعلق به اجساد یک زن وشوهر است که گویا در حالی که همدیگر را در آغوش گرفتند، از دنیا رفته اند.

این تیم مجموعه پژوهش هایی را درحدود ۶۰۰ گور باستانی که به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد درروستای ستاری تاتای، انجام می دادند ودرهمین حال ده ها گور را کشف نمودند که هرکدام از آن ها  یک اسکلت مرد ویک اسکلت زن در خود دارد وآن دو طوری روبه روی هم قرار دارند که به صورت یک صحنه رمانتیک وعاشقانه دستان همدیگر را گرفته اند واین صحنه دانشمندان را شگفت زده کرده است.

در ادامه این گزارش برخی از فرضیه ها دراین باره مطرح شده وبه بررسی دلیل دفن شدن زن وشوهرها درکنار یکدیگر پرداخته است. برخی از کارشناسان معتقدند که آداب ورسوم  این مردم اقتضا می کرده که زن پس از مرگ درکنار شوهرش دفن شود. برخی دیگر نیز براین باورند که آنان برای آرامش مرد در گور وکم کردن وحشت وی، زن را درکنارش به خاک می سپردند.

پروفسور فاتیسلوف مولودین، مدیر بخش تحقیقات دانشکده ی آثار باستانی ونژادشناسی دانشگاه علوم روسیه نیز به نوبه خود گفت: «ما هنوز به دلیل اصلی دفن شدن زن در کنار شوهرش پی نبرده ایم وامیدواریم با معاینات پزشکی هسته ای وانکولوژی نمونه هایی از اسکلت، بتوانیم این پدیده شگفت انگیز را بیشتر تفسیر کنیم ».

وی درهمین را بطه تاکید کرد: این تیم برخی از گورهایی را کشف کرده است که یک مرد ویک کودک در آن دفن بوده اند ونیز گوری پیدا شده که یک زن ویک کودک را درخود جای داده است واین باعث افزایش تعجب پژوهشگران و رد برخی از فرضیات پیشین در رابطه با این پدیده شده است.

شفقنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x