تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هیچ‌ کس در تلویزیون ممنوع‌ الکار نیست

  • کد خبر : 11452
  • 15 دی 1392 - 8:54
هیچ‌ کس در تلویزیون ممنوع‌ الکار نیست

معاون سیما درباره بعضی از هنرمندانی که هم اکنون در تلویزیون فعالیتی ندارند، گفت: در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع الکار نیست همه می توانند فعالیت داشته باشند و من امیدوارم آن کسانی که توانایی تولید برنامه دارند خود را در تلویزیون ببینند و البته این شرایط را ما باید برایشان فراهم کنیم.

کمال مهر: علی دارابی معاون سیما در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره تلویزیونی جام جم که عصر امروز شنبه ۱۴ دی ماه در ساختمان معاونت سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره مشکل سریال “سرزمین کهن” و تاخیر در پخش گفت: همانطور که کمال تبریزی اعلام کرد ما با مشکلات مالی مواجه شده‌ایم و امیدوارم این مسائل مالی هر چه زودتر حل شود. از طرف دیگر اصلاحاتی روی سریال انجام شد که بر اساس توافق‌ها با تیم سازنده این سریال با کمی تاخیر پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین کسانی که باید مراحل فنی این سریال را آماده می کردند درگیر جشنواره فجر بودند و همه اینها باعث شد تا پخش سریال به تاخیر بیفتد. امیدوارم مسائل مالی هم به زودی حل شود تا ما به زودی شاهد پخش سریال شویم تا “سرزمین کهن” انشا الله تا چند هفته آینده روی آنتن برود.

این مدیر رسانه‌ای درباره بعضی از هنرمندانی که هم اکنون در تلویزیون فعالیتی ندارند، گفت: در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع الکار نیست همه می توانند فعالیت داشته باشند و من امیدوارم آن کسانی که توانایی تولید برنامه دارند خود را در تلویزیون ببینند و البته این شرایط را ما باید برایشان فراهم کنیم.

معاون سیما در ادامه از راه اندازی رسمی شبکه نسیم همزمان با میلاد پیامبر اعظم خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۱۰ شبکه در دستور کار سیما قرار دارد و ما امیدواریم زودتر مشکلات مالی حل شود تا این شبکه‌ها به سرانجام برسند؛ مخصوصا شبکه کودک و نوجوان که در اولویت کاری ما قرار دارد. راه‌اندازی این شبکه‌ها معطوف به مسائل مالی شده که فعلا به علت همین مشکلات مالی متوقف شده‌اند. ما صحبت‌هایی با دولت داشتیم و زمانی که تامین مالی شویم کار آغاز خواهد شد.

وی با انتقاد از بودجه مصوب مجلس اظهار کرد: بودجه رسانه ملی در این دو سال افزایش بسیار کمی داشته است همچنین انبوه بدهی‌های صدا و سیما نیز مزید بر علت شده و هم اکنون دو سال است که ردیف بودجه عمرانی صدا و سیما صفر بوده است.

وی با اشاره به دستورات شفاهی و مکتوب رهبر معظم انقلاب تقاضا کرد که دولت اقداماتی جدی برای حل مشکلات مالی انجام دهد.

دارابی در پاسخ به پرسشی درباره سیستم آنالوگ و دیجیتال تلویزیون گفت: طبق مقررات جهانی سال ۲۰۱۵ تمامی سیستم‌های آنالوگ باید متوقف شود. بر این اساس ما برنامه هایی را مکتوب را ارائه کردیم و دیگر سازمانها باید کمک کنند تا بتوانیم از سیستم آنالوگ به دیجیتال برسیم و از تحولات جهانی عقب نیفتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه تامینی صدا و سیما توسط دولت توضیح داد: نیمی از بودجه سازمان صدا و سیما را دولت می پردازد و دولت سازمان را مکلف می کند که نیمی دیگر از این بودجه را از طریق آگهی ها و سایر کارهای مشارکتی تامین کند. ما به این دلیل که سازمان برای پخش آگهی ها و تعداد چگونگی آنها غالبا مورد انتقاد قرار می گیرد از دولت خواستیم که این نیمه دیگر را هم تامین اعتبار کند.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد در حالی که هم اکنون هزار میلیارد تومان بودجه دارد.

معاون سیما در پایان سخنان خود درباره سریال‌های الف سیما عنوان کرد: سریال‌های الف ویژه تلویزیون منتظر تامین مالی هستند؛ سریال‌های شهید باکری، چمران، جاوید الاثر احمد متوسلیان، حماسه میشان یا همان “فتوا” و همچنین سریال حضرت موسی(ع) و پوریای ولی هم اکنون آماده تولیدند اما تمام این سریال‌ها منتظر بودجه و تامین اعتبار هستند.

خبرگزاری مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x