تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

اعتراض یک نماینده به سخنان حسن روحانی

  • کد خبر : 11647
  • 15 دی 1392 - 12:34
اعتراض یک نماینده به سخنان حسن روحانی

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی! برخی رسانه‌های به ظاهر طرفدار شما که به حق هم گفتید دوستی‌شان دوستی خاله خرسه است مجلس را به انحلال یا رای نیاوردن تهدید می‌کنند که این اصلا درست نیست.

 

کمال مهر: قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، گفت: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که در رسانه‌های عمومی نیز منتشر شد حق سوال نمایندگان را زیر سوال برد.

وی اضافه کرد: انتظار ما این بود که هیئت رئیسه مجلس از شأن خانه ملت دفاع می‌کرد که البته این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت همچنین گفت: رئیس‌جمهور گلایه داشتند که چرا نمایندگان این همه از وزرا سوال می‌کنند؛ برخی از اعضای کابینه می‌گفتند که ۳۰۰ ساعت به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند که من هرگونه حساب می‌کنم می‌بینم اینگونه نبوده است.

جعفری خطاب به حسن روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور شما فرزند خانه ملتید به همین دلیل انتظار ما از شما چیز دیگری است؛ آقای روحانی هجمه‌های رسانه‌ای شدید علیه مجلس پس از سخنان شما را بنگرید که چگونه بوده است.

وی اضافه کرد: برخی برای هر سوال نماینده هزینه‌ای تعریف کردند و گفتند یک سوال یک میلیارد هزینه دارد اما پروژه‌ها و مباحث ملی اجرایی و دنبال نشده چقدر هزینه داشته است؟

جعفری با بیان اینکه روند تعاملی بین دولت و مجلس توسط خود آنها دنبال می‌شد تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور، شما در اینکه تعامل بین قوا چگونه دنبال شود مقصرید؛ در اواخر دولت گذشته عدم تعامل بین مجلس و دولت مشکلاتی پدید آورد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تصریح کرد: آقای روحانی! برخی رسانه‌های به ظاهر طرفدار شما که به حق هم گفتید دوستی‌شان دوستی خاله خرسه است مجلس را به انحلال یا رای نیاوردن تهدید می‌کنند که این اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: ممکن است برخی مواقع با خواسته دون شأن یک نماینده مواجه شویم اما نباید همراهی مجلس را نادیده گرفت و به خاطر یک مسئله یک قوه را زیر سوال برد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه اخطار خود با گلایه از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: اگر نماینده‌ای وزیری را تهدید می‌کند باید هیات نظارت آن را پیگیری کند.

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی امروز خانه ملت را برعهده داشت در واکنش به اخطار جعفری گفت: تعاملات بین مجلس و دولت مسائل حساس و ظریفی است که باید با عزم جدی دولتمردان و وکلای ملت دنبال شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست دو قوه مزاحم همدیگر بوده و یا یکدیگر را خراطی کنند خاطرنشان کرد: ما ترجیح می‌دهیم مباحث و مسائل در جرسات خصوصی طرح و بررسی شود و رسانه‌ای نشوند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تاکید کرد: مردم هم حق دارند زیرا می‌گویند مشکلات ما چیز دیگری است و مسئولان به موضوعات دیگری می‌پردازند.

خبرگزاری فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x