تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

استقبال “ظریف” و “اردوغان” از اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه

  • کد خبر : 11468
  • 15 دی 1392 - 9:15
استقبال “ظریف” و “اردوغان” از اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه

وزیر امور خارجه کشورمان و نخست‌وزیر ترکیه در ارتباط با تقویت همکاری‌های تجاری ضمن اشاره به هدف دستیابی به حجم مبادلات ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۵ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود و همچنین ایجاد تسهیلات لازم و کاهش موانع برای تجار و شرکت‌هایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند را مورد تاکید قرار دادند و از برگزاری بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه جاری در ترکیه استقبال کردند.

به گزارش  کمال مهر“محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان که به ترکیه سفر کرده است شنبه شب در استانبول با “رجب طیب اردوغان” نخست‌وزیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از گسترش مناسبات و افزایش سطح همکاری‌های فی‌مابین در ماه‌های اخیر پیرامون فراهم کردن مقدمات و زمینه‌های گسترش بیشتر همکاری‌ها تا زمان سفر آتی اردوغان به تهران مذاکره و تبادل نظر کردند.

طرفین در ارتباط با تقویت همکاری‌های تجاری ضمن اشاره به هدف دستیابی به حجم مبادلات ۳۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۵ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود و همچنین ایجاد تسهیلات لازم و کاهش موانع برای تجار و شرکت‌هایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف و اردوغان همچنین از برگزاری بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در ماه جاری در ترکیه استقبال نمودند.

رایزنی پیرامون تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع در سوریه، عراق، افغانستان و مصر از دیگر محورهای مذاکرات این دو مقام بود و طرفین در ارتباط با بحران سوریه تقویت مواضع مشترک و اتخاذ گام‌های مشترک برای کمک به حل و فصل این بحران از راه‌های سیاسی را مورد رایزنی و تاکید قرار دادند.

ظریف در این دیدار سلام‌های گرم دکتر روحانی و دکتر جهانگیری را ابلاغ کرد و اردوغان نیز متقابلا از ظریف خواست سلام‌های گرم وی را به رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور اسلامی ایران تقدیم نماید.
 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x