تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

ادامه روند رکود در بازار مسکن

  • کد خبر : 11493
  • 15 دی 1392 - 9:37
ادامه روند رکود در بازار مسکن

قیمت مسکن تا پایان سال تغییری نمی‌کند و روند رکود همچنان در بازار حکمفرماست.

کمال مهر: قیمت مسکن تا پایان سال تغییری نمی‌کند و روند رکود همچنان در بازار حکمفرماست.

فردین یزدانی – یک کارشناس اقتصاد مسکن – با اشاره به آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر که قرار است از سوی وزیر راه و شهرسازی به شهرهای جدید اعلام شود، اظهار کرد: آزادسازی معاملات تاثیری در افزایش و کاهش قیمت مسکن ندارد.

وی افزود: با آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر تغییری در قیمت یا نوع خرید و فروش مسکن ایجاد نمی‌شود چرا که تعداد این واحد‌های مسکونی در بازار مسکن چندان قابل توجه نیست.

به اعتقاد یزدانی به دلیل نسبت کم تعداد واحدهای مسکن مهر به کل واحدهای مسکونی کشور، آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر تاثیری در افزایش یا کاهش قیمت خانه ندارد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی یازار مسکن و نوساناتی که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شد، گفت: کنترل و نظارت بر قیمت مسکن تاثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد بلکه باید بازار با اهداف بلند مدت و برنامه‌ریزی هدایت شود.

به گفته یزدانی تاکنون طرح‌های تعزیراتی بر کاهش قیمت مسکن تاثیر گذار نبوده بنابراین باید بازار با برنامه‌ریزی‌های دقیق هدایت شود.

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و گفت که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر به شهرهای جدید ابلاغ می‌شود که کارشناسان و مسئولان مسکن معتقدند آزادسازی معاملات مسکن مهر حق متقاضیان است اما باید پیش از اجرا، ساز و کار اداری و قانونی آن فراهم شود.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x