تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند

  • کد خبر : 11659
  • 15 دی 1392 - 12:57
هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: هیچ چیز مثل تبعیض در استفاده از فرصت ها نمی تواند جوانان را دچار رخوت کند. ناامیدکننده ترین مسئله برای جوان این است که احساس کند آینده دست خودش نیست.

به گزارش کمال مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ وی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان و معاونین و مدیران این وزارتخانه، با بیان این مطلب افزود: جوان باید احساس کند آینده را در دست دارد و در رقابت پایاپای در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی می تواند شرکت کند. اگر احساس کند که در این رقابت از قبل بازنده است دچار رخوت می شود و این از اموری است که جوان را با بحران هویت مواجه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به اندیشه های رهبر کبی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به عقیده حضرت امام(ره) وحدت علت موجده و مبقیه انقلاب اسلامی است. امیدواریم با آنچه از دولت سراغ داریم، همه با هم با تدبیر و همت و عمل آینده خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت موجده، علت پدید آوردن شی و علت مبقیه، علت ماندگاری و بقای شی است. امام خمینی(ره) می فرمایند علت موجده انقلاب و نظام علت مبقیه آن است یعنی وحدت بین نیروهای انقلاب که یکی از علل موجده انقلاب است، مهمترین علت بقای نظام اسلامی مطرح است. جوانان و اهمیت دادن به آنان نیز از علل موجده انقلاب است. همه مسئولان تاثیرگذار انقلاب که اکنون گرد پیری بر صورتشان نشسته، در دوران انقلاب جوان بودند.

تولیت آستان امام خمینی(ره) افزود: این توجه به جوانان از سوی رهبر کبیر انقلاب یکی از مهمترین علل پیدایش انقلاب بود. چه معجزه ای از این بالاتر که اتفاق بزرگ انقلاب با جوانان به سرانجام رسید. دفاع مقدس را نیز جوانان هدایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه جوانی آفات خودش را دارد اما اراده و قدرت و توانمندی است که تغییر ایجاد می کند، گفت: خروج از خمودگی کار جوانان است. برای بقای نظام باید اتکا به جوان و باورمندی به جوانان را نهادینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: باید بدانیم که می خواهیم برای جوانان کاری کنیم یا قرار است جوانان کاری کنند. اگر فکر می کنیم ما باید کاری انجام دهیم، این اشتباه است. بلکه باید کاری کنیم که جوانان خودشان قدم بردارند و تحول ایجاد کنند. به جای اینکه به جوانان به عنوان سوژه نگاه کنیم باید کاری کنیم که خودشان محور عملکرد باشند.

پیوند امام و جوانان و امام و مجموعه مدیریتی کشور آینده همه ما و نظام را بیمه می کند
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور اظهار داشت: جامعه ما هنوز جوان است و پر انتظار و جوشنده؛ اگر جوانان را درست مدیریت کنیم و به وضع موجود اکتفا نکنیم، افق پیش روی جوانان بلندتر خواهد بود. مجموعه خدوم وزارت ورزش و جوانان و معاونت ساماندهی امور جوانان، به دنبال پیوند امام و جوانان و باورمند به توانمندی جوانان هستند. پیوند امام و جوانان و امام و مجموعه مدیریتی کشور آینده همه ما و نظام را بیمه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ابراز امیدواری کرد که جوانان در سایه پرزرق و برق و پرسر و صدای ورزش گم نشوند و گفت: البته ورزش امری بسیار مهم است بخصوص که ورزش قهرمانی مربوط به جوانان است. اما همه امور جوانان به ورزش وابسته نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث زمینه سازی برای ازدواج جوانان است. هر چقدر برای تسهیل ازدواج جوانان تلاش کنیم از زمینه های بزه در جامعه کاسته ایم. دولت این همه را دارد و از تدبیر لازم هم برخوردار است که مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کند.

تفریح واقعیت مشروعی است که باید به حد نیاز انجام شود
تولیت آستان امام خمینی(ره) با اشاره به موضوع تفریح جوانان گفت: تفریحات برای همه اقشار است اما در حوزه جوانان معنای عمیق تری دارد. شاید به خاطر روحیه جوان که ساختار شکن تر است لفظ تفریح با جوانی پیوند بیشتری دارد تا دیگر سنین.

وی افزود: تفریح یک واقعیت است و بعلاوه یک ضرورت در سنین جوانی به حساب می آید. امام راحل در ایام کودکی ما، سه نکته را سفارش می کردند، نماز اول وقت، درس خواندن و تفریح. این سه نکته باید در زندگی جوان دیده شود. جوان سالم باید همه به تحصیل و کسب دانش در رشته تخصصی خود بپردازد، هم به ساختن روح خود و ابعاد عبادی و معنوی خویش و هم به تفریح.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تفریح را یک ضرورت دانست که حدود آن در قانون و شرع مشخص شده و تصریح کرد: نباید حد آن را کوچکتر یا بزرگتر تعریف کرد. در محدوده شرع باید دست جوان را باز بگذاریم که تعریف خود را ارائه دهد و جایی که ممنوعیت وجود دارد هم جوان را همراهی کنیم که خودش تصمیم بگیرد و پا روز مرزها نگذارد.

وی گفت: اگر پا روی شرع نگذاریم تفریح واقعیت مشروعی است که ارزش واقعی می یابد و به حد نیاز انجام می شود. اما باید محدوده آن معلوم شود. محدوده ما شرع مقدس اسلام است. امام خمینی(ره) خودشان به تفریح توجه ویژه داشتند و انجام آن را به خانواده هم تاکید می کردند و اگر در جایی خطوط قرمز شرع در نوردیده می شد تذکر می دادند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x