تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

تعرفه “واردات خودرو” کاهش نمی‌یابد/ بازار خودرو به هیچ وجه راکد نیست

  • کد خبر : 11528
  • 15 دی 1392 - 11:06
تعرفه “واردات خودرو” کاهش نمی‌یابد/ بازار خودرو به هیچ وجه راکد نیست

نعمت‌بخش با بیان اینکه تولید کنونی خودرو پاسخگوی میزان تقاضا نیست، گفت: هم‌اکنون به هیچ عنوان بازار خودرو راکد نیست و ممکن است تنها چند بنگاه معاملاتی خریدوفروش نداشته باشند از این رو نمی‌توان این موضوع را به تمام بازار نسبت داد.

 

 

 

 

احمد نعمت‌بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی کمال مهر با اشاره به پیشنهاد ارائه شده جهت تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد کمیته کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی، ۴۰ درصد و به این ترتیب با افزایش هر ۵۰۰ سی‌سی ۱۰ درصد به تعرفه اضافه می‌شود.

وی افزود: بنابراین هیچگونه کاهش تعرفه‌ای در دستور کار قرار ندارد.

نعمت‌بخش با بیان اینکه انجمن خودروسازان مخالف واردات خودرو نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف این پیشنهاد رعایت عدالت است چرا که تناسب تعرفه با میزان حجم موتور هم موجب رعایت عدالت می‌شود و هم درآمد دولت از محل واردات خودرو افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه ۴۰ درصدی به هیچ عنوان تعرفه بالایی نیست، افزود: با توجه به اینکه مقدار زیاد این تعرفه حاصل اختلاف فضای کسب و کار و نرخ تسهیلات بانکی ایران با اروپا است.

نعمت‌بخش اضافه کرد: به عنوان مثال هم‌اکنون ما از حدود ۵۰ درصد نیروها استفاده می‌کنیم و در حالی که تولید کاهش یافته و ما نیروی مازاد داریم اما نمی‌توانیم کارگران را بیرون کنیم؛ این موارد اختلاف فضای کسب و کار ما با غرب است.

*بازار خودرو به هیچ وجه راکد نیست

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه خریدوفروش هم‌اکنون در بازار جریان دارد، گفت: ممکن است خریدوفروش در یک بنگاه معاملاتی راکد باشد.

وی افزود: اما مردمی که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند هم‌اکنون معترض به عدم تحویل خودروی خود هستند بنابراین، “مردم تقاضا برای خرید دارند” اما به دلیل کاهش تولید تحویل خودرو به تعویق افتاده است.

نعمت‌بخش تاکید کرد: به هیچ عنوان محصول روی دست خودروساز نمانده است اما به دلیل کاهش تولید، عرضه جوابگوی تقاضا نیست.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x