تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

یک میلیون امریکایی در تنگنای اقتصادی و کنگره در تعطیلات

  • کد خبر : 11167
  • 14 دی 1392 - 11:32
یک میلیون امریکایی در تنگنای اقتصادی و کنگره در تعطیلات

کنگره ایالات متحده پیش از گسترش برنامه فدرال کمک اضطرارى به بیکاران این کشور به تعطیلات سال نو میلادى رفت. این برنامه روز یکشنبه منقضى خواهد شد و بیش از یک میلیون نفر را در تنگناى اقتصادى قرار خواهد داد.

 

 

 

سرویس بین‌ الملل کمال مهر گزارش می‌دهد، برنامه کمک فدرال، شامل پرداخت هفتگى مبلغ سیصد دلار به افرادى که به مدت زیادى بیکار بوده اند، پس از رکود اقتصادى سال ۲۰۰۸به ۱/۳ میلیون آمریکایى و خانواده‌هایشان براى گذران زندگى یارى مى رساند. این رکود پس از رکود اقتصادى بزرگ (در دهه ۱۹۲۰) سخت ترین بحران اقصادى ایالات متحد به شمار مى‌رود.
به گزارش راشا تودی، روز پنجشنبه اوباما طرح بودجه اى دو جناحى و بدون ضمانت را براى کمک به بیکاران به امضا رساند. در حالى که اوباما براى کسب حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه براى تمدید این برنامه تلاش مى کرد، با این عمل خود را در وضعیت ضعیف چانه زنى قرار داده است.
به گزارش فاکس نیوز، جاش ارنست معاون مدیر رسانه اى کاخ سفید طى بیانیه اى اعلام کرد: امروز صبح رییس جمهور در تماس هایى جداگانه با سناتور جک رید و سناتور دین هلر حمایت خود را از طرح پیشنهادى این دو سناتور در خصوص تمدید کمک اضطرارى به مدت سه ماه دیگر اعلام داشت. رییس جمهور اوباما گفته هفته هاست که کنگره را براى اجراى سریع این طرح تحت فشار قرار داده است.
***  بلاتکلیفی بیش از یک میلیون آمریکایی، مانع به تعطیلات رفتن اعضای کنگره نشد
علیرغم اهمیت حیاتى این برنامه براى ۱/۳ میلیون آمریکایى که روى این دریافت هاى نقدى حساب باز کرده بودند، مجلس سنا تا پیش از بازگشایى کنگره در ماه آینده هیچ رایى به این طرح پیشنهادى نخواهد داد.
قطع کمک های مالی دولت فدرال به خانواده هایی که سرپرستان بیکار دارند به معنای از دست دادن یکهزار و ۱۶۶ دلار در ماه خواهد بود.
انتظار مى رود قطع ناگهانى کمک هزینه نقدى بیکاران در طول فصل تعطیلات تاثیرى منفى بر اقتصاد داشته باشد. این کمک هزینه به رشد اقتصادى در سطح محلى یارى مى رساند.
انتظار مى رود ۱/۹  میلیون آمریکایى دیگر نیز پیش از پایان ژوییه ۲۰۱۴ مزایاى دولتى خود را از دست بدهند.
در سراسر ایالات متحد که همچنان براى به رونق رساندن سکون اقتصادى تلاش مى کند، وضعیت براى بیکاران این کشور در ایالت هاى مختلف متفاوت است.
براى مثال در کالیفرنیا پر جمعیت ترین ایالت آمریکا، بر اساس اعلام وزارت کار، روز یکشنبه حدود ۲۱۴ شهروند دریافت هاى نقدى خود را از دست خواهند داد. در سال ۲۰۱۳ساکنین کالیفرنیا ۴ و نیم میلیارد دلار مزایاى بیکارى دریافت کرده اند که بخش عمده آن در شرکت هاى جهانى-محلى مانند والمارت و مک دونالد خرج شده است.
در ایالت هاى دیگر از قبیل نیویورک که انتظار مى رود موج یکشنبه آینده به آن رسد، تخمین زده مى شود ۱۲۷ هزار نفر مزایاى خود را از دست بدهند. در نیوجرسى یازدهمین ایالت پرجمعیت آمریکا نیز در طول تعطیلات ۹۰ هزار نفر کمک اضطرارى دریافت نخواهند کرد.
تاثیر قطع برنامه کمک مالى بر ساکنین ماساچوست بیشتر خواهد بود، چرا که شمار افرادى که براى مدت شش ماه و بیشتر از بیکارى رنج مى برند بیش از درصد میانگین کل کشور است.
نرخ بیکارى در ایالت ماساچوست رو به رشد بوده و از۶/۷  درصد در سال گذشته به ۷/۱ درصد در ماه نوامبر رسیده است. نرخ ملى بیکارى در آمریکا از ۷/۸ درصد در نوامبر ۲۰۱۲به هفت درصددر ماه گذشته کاهش یافته است.
گروه ضد فقر بوستون با نام حرکت براى توسعه جامعه بوستون مى گوید ۱۴۱هزار ساکن ماساچوست در بین ۱/۳ میلیون آمریکایى قرار دارند که قرار است مزایاى خود را از دست دهند.
 
***  تعداد گرسنگان در امریکا افزایش خواهد یافت
بر اساس گزارش نیویورک‌ تایمز زمستان فصل سختی برای آمریکایی‌هایی بود که تلاش می ‌کردند غذا تهیه کنند. ماه گذشته (نوامبر) صف‌ های طولانی در بوفه ‌های غذا در سراسر کشور طولانی‌ تر شده بود. با توجه به مخالفت مجلس نمایندگان با تجدید مزایای بیکاران در بودجه اخیر، این صف‌ ها مستعد طولانی‌ تر شدن نیز هستند.
از آنجائیکه این امر رنج کافی برای فقرا نبوده، کنگره در حال آماده شدن است تا اوایل ژانویه آینده، کمک هزینه تغذیه را یک بار دیگر به شدت کاهش دهد. دبی استابینو، سناتور دموکرات از ایالت میشیگان و رئیس کمیته کشاورزی سنا و فرانک لوکاس، سناتور جمهوریخواه از ایالت اوکلاهاما که ریاست کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان را برعهده دارد، در آستانه انعقاد توافق درباره لایحه‌ ای قرار دارند که شامل افزایش کمک هزینه بیمه محصولات برای کشاورزان و نیز بیش از ۸ میلیارد دلار کاهش کمک هزینه تغذیه برای فقرا در طول ۱۰ سال است.
این تغییر باعث کاهش ارائه کمک هزینه تغذیه به ۸۵۰ هزار خانواده فقیر می شود که این کاهش بودجه بیشترین فشار را بر افراد معلول و خانواده‌های فقیر و کارگر که دارای فرزند هستند، وارد می‌کند.
به گزارش یو اس ای تودی، در حالى که منتقدان برنامه کمک مالى به بیکاران مانند سناتور راند پاول از کنتاکى معتقدند که پرداخت پول به بیکاران تنها مشکل را وخیم تر ساخته و باعث وابستگى مردم براى امرار معاش خود به دولت مى شود، هنوز اختلاف نظرهایى بر سر ۱۶ تریلیون دلار کمک مالى دولت به بانک ها و بنگاه هاى اقتصادى بین سال هاى ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ وجود دارد.
فرار مالیاتی شرکتهای بزرگ بلااشکال است، اما کمک به مردم، به اقتصاد آمریکا ضرر می زند!
طبق استدلال ها، کمک بلاعوض دولت براى پیشگیرى از سقوط موسسات اقتصادى بزرگ ایالات متحد حرکتى الزامى به شمار مى آمد. اما متاسفانه گویى این منطق در مورد مردم آمریکا که بواسطه بحران اقتصادى متحمل بیشترین رنج ها شده اند کاربردى ندارد.
در همین حین، بسیارى از بزرگترین بنگاه هاى آمریکایى مدت هاست که حتى مالیات سودهاى سرشار خود را نیز نمى پردازند.
 طبق گزارش ماه ژوئن موسسه عدالت مالیاتى براى شهروندان، بر اساس اظهارات مالى تعدادى از ۵۰۰ شرکت ثروتمند آمریکایى از قبیل دل، نایکى، اپل، مایکروسافت و امریکن اکسپرس، به نظر مى‌رسد آنها هیچ مالیاتى براى هولدینگ هاى خارج از کشور خود نمى پردازند.
دیده‌بان حقوق بشر مى نویسد: احتمالا صدها شرکت دیگر نیز براى انتفاع از قوانینى که به شرکت ها اجازه مى دهد از پرداخت مالیات بر درآمدهاى خارجى خود فرار کنند، از راهبردهاى مشابه بهره مى برند.
در زمان ریاست جمورى جرج بوش و پس از پایان کمک یارانه اى دولت، برنامه کمک اضطرارى به عنوان مکانیزمى در راستاى کمک به میلیون ها آمریکایى آغاز شد.
این طرح از زمان آغاز در سال ۲۰۰۸ تاکنون، ۲۲۵ میلیارد دلار هزینه داشته و از فقر مطلق ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده است. این طرح، همچنین به ۱۷ میلیون کودک کمک رسانده است.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x