تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

حکم ولی‌فقیه برای متشرعین از تمام کنوانسیون‌های جهان بالاتر است

  • کد خبر : 11375
  • 14 دی 1392 - 19:14
حکم ولی‌فقیه برای متشرعین از تمام کنوانسیون‌های جهان بالاتر است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه افزایش غنای اورانیوم به معنای ساخت سلاح هسته‌ای نیست، گفت: برای متشرعین، حکم ولی فقیه که از فتوای مراجع تقلید هم بالاتر است، فوق تمام تفاهم‌نامه و کنوانسیون‌‌های بین‌المللی است

.

خبرگزاری فارس: حکم ولی‌فقیه برای متشرعین از تمام کنوانسیون‌های جهان بالاتر است

کمال مهر:حجت‌الاسلام سید محمود نبویان با بیان اینکه ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای بنا به فتوای مقام معظم رهبری حرام شرعی است، گفت: برای متشرعین، حکم ولی فقیه که از فتوای مراجع تقلید هم بالاتر است، فوق تمام تفاهم‌نامه و کنوانسیون‌‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی تحت هیچ شرایطی ممکن نیست از فتوای ولی‌فقیه عبور کنند، تصریح کرد: حکم حضرت آقا، حجت شرعی، قانونی و عقلی است و کسی در این امر تردید ندارد.

نبویان با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌داند که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، تاکید کرد: بنده در سخنرانی مشهد خود، عرض کردم برای آنکه دشمنان ملت و انقلاب ما حریم خود را حفظ کنند لازم است برای مصارف صلح آمیز میزان غنای اورانیوم خود را افزایش بدهیم اما متاسفانه یک سایت با سؤاستفاده از اظهارت بنده، افزایش غنای اورانیوم را برابر بم‌ اتم فرض قرار داده و مدعی شد که گفته‌ام لازم است بمب اتم داشته باشیم در حالی چنین بحثی هیچگاه در ادبیات بنده نمی‌گنجد.

استاد دانشگاه تهران در ادامه با بیان اینکه برخی می‌خواهند با جوسازی و تحریف اظهارات، منتقدان را ساکت کنند و متاسفانه سایت‌های که اظهارات منتقدان را وارونه منتشر می‌کنند بعضاً حامی دولت هستند، گفت: همه ما باید تابع اخلاق باشیم و بدانیم که نمی‌توان با فعل غیراخلاقی، اهداف صحیح را دنبال کرد.

نبویان در پایان گفت: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌خواهیم درباره جزئیات توافقنامه ژنو با مردم که محرم دولت هستند، گفتگو کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=11375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x