بازار خودرو “فرانسه” پایین ترین سطح فروش در 15 سال گذشته را تجربه کرد

بازار خودرو فرانسه در سال 2013 با فروش حدود یک میلیون و 790 هزار دستگاه، به پایین ترین سطح خود در 15 سال گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی کمال مهر به نقل از رویترز ، بر اساس آمار و ارقامی که کمیته خودروسازی فرانسه ارائه کرده، فروش خودرو در این کشور در سال 2013 حدود 5.7 درصد و بر اساس روزهای کاری سال پنج درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت.

سال 2013 برای صنایع خودروسازی فرانسه خیلی بد آغاز شد زیرا سال 2012 با افزایش تولید همراه بود. با این حال، اوضاع در نیمه دوم سال 2013 قدری بهبود پیدا کرد .

بر اساس اعلام کمیته خودروسازی فرانسه ، گروه خودروسازی “پ اس آ پژو سیتروئن”، بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه، و رنو که در مجموع 53 درصد بازار خودرو فرانسه را در اختیار دارند نسبت به رقبای خارجی خود در سال گذشته وضع بهتری داشتند.

اوضاع برای سیتروئن زیاد خوب نبود و یکی از دلایل آن نیز بسته شدن کارخانه خودروسازی این شرکت در منطقه “اولنه بود”. میزان فروش این شرکت در سال گذشته در مقیاس سالانه حدود 10.6 درصد کاهش را نشان می دهد.

در میان شرکت های خودروسازی خارجی نیز میزان فروش شرکت های خودروسازی “فورد” و “جنرال موتورز” به ترتیب 17.3 درصد و 15.8 درصد در سال 2013 در بازار خودرو فرانسه کاهش داشت.

شرکت “فولکس واگن” که بیشترین فروش را در اروپا دارد، میزان فروش آن در بازار فرانسه در سال گذشته 8 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *