تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

روسیه هم عضویت در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق در می‌آورد

  • کد خبر : 221266
  • 13 بهمن 1397 - 15:25

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مسکو در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، عضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می‌آورد.

روسیه نیز عضویت در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را به حال تعلیق در می‌آوردبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ کرملین امروز شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پاسخ به اقدام آمریکا در خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، در اقدامی تلافی‌جویانه عضویت روسیه در این پیمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

کرملین به نقل از پوتین اعلام کرد: «آمریکا پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده و روسیه به تصمیم این کشور در این خصوص پاسخ خواهد داد.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با اعلام اینکه مسکو تسلیحات میان‌برد جدید طراحی خواهد کرد، در واکنش به خروج آمریکا از پیمان INF، با طرح پیشنهادی وزارت دفاع روسیه برای آغاز ساخت موشک‌های میان‌برد با سرعت مافوق صوت موافقت کرد.

 


طبق اعلام کرملین، پوتین با ضروری توصیف کردن بازرسی از تسلیحات آمریکا، به وزیران دفاع و امور خارجه روسیه گفته است مذاکرات با آمریکا در خصوص خلع سلاح را آغاز نکنند.

شایان ذکر است، روز گذشته آمریکا با متهم کردن روسیه به نقض پیمان آی‌ان‌اف، خروج خود را از این پیمان اعلام کرد و گفت تا ۶ ماه آینده به طور رسمی از  پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد خارج می‌شود.

رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا، و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، ۳۲ سال پیش پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را امضا کردند. هدف از این پیمان انهدام همه موشک‌های کروز و بالستیک آمریکا و روسیه که از زمین پرتاب می‌شوند و برد آن‌ها بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر است، بود.

واشنگتن ماه‌ها است که مسکو را متهم می‌کند که با مستقر کردن موشک‌های نواتور ۹ M. ۷۲۹ در زرادخانه نظامی خود، این توافق را نقض کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x