تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

ننگ بر تفکری که می‌گوید نمی‌توان کشور را بدون آمریکا اداره کرد/ دنیا طلبی بر برخی از مسئولان تسلط یافته است

  • کد خبر : 221235
  • 12 بهمن 1397 - 13:02
ننگ بر تفکری که می‌گوید نمی‌توان کشور را بدون آمریکا اداره کرد/ دنیا طلبی بر برخی از مسئولان تسلط یافته است

رئیس مجلس خبرگان گفت: امروز عده‌ای از مسئولان گمان می‌کنند که نمی‌شود کشور را اداره کرد، مگر همراهی با آمریکا. ای ننگ بر این تفکرات!

امام خمینی به مردم این باور را داد که اسلام می تواند مدیریت کند

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر» آیت الله احمد جنتی رئیس شورای نگهبان در مراسم یوم الله ۱۲ بهمن که صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن پاسداشت و سلام به روح مطهر امام خمینی و سلام و تشکر از مردمی که در دفاع مقدس جنگیدند اظهار کرد: سلام بر امام که‌ راه شهادت را گشودند، باید از امام خمینی ممنون باشیم، درِ شهادت و بهشت از عاشورای حسینی بسته شده بود و در کشور های عربی و غیر عربی موضوع جهاد و شهادت مطرح نبود و امام این درها را دوباره گشود.

وی افزود: امام خمینی کاری کرد که در تاریخ عالم بی سابقه است، غربی ها و غیر غربی ها اسلام را عامل عقب ماندگی می دانستند و به ما می گفتند ما باید به سمت علم برویم، باید راه غرب را برویم و می گفتند که اسلام به درد امروز نمی خورد.

جنتی تصریح کرد: اسلام به همه نشان داد که اگر بهشت و دنیای خوب و با رفاه می خواهید اسلام بهترین راه است، اسلام گفت که از ذلت بپرهیزید، چرا اجازه می دهید زمام ملکتتان را به دست بگیرند؟ مردم هم دعوت امام خمینی را لبیک گفتند و اعلام کردند که ما می میریم اما ذلت نمی پذیریم و هیهات من الذله شعار مردم شد.

رئیس مجلس خبرگان افزود: امام خمینی به مردم این باور را داد که اسلام می تواند مدیریت کند، می تواند حکومت کند، مردم عزیز ما ببینید که چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد، در این چهل سال تمام دنیا تلاش کردند که این قدرت را بشکنند؛ از ابتدا می گفتند حکومت اسلامی یعنی چه؟ آن ها منکر بودند که اسلام می تواند قدرت اجتماعی و نظامی داشته باشد. اروپاییان معتقد بودند که مملکت اسلامی طرح ماندگاری نیست، یا از بین می رود و یا ما این قدرت را می شکنیم اما دیدند که نمی شود و این درس مهمی هست برای دنیا.

وی خاطر نشان کرد: ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند، هیچ کس باور نمی کرد که ما با ضعف نظامی و آن قدرت دشمن دوام بیاوریم و بعد از ۸ سال این قدرت ایستاد و بسیجی ها و سربازان فدائیان اسلام و عاشقان شهادت تحویل داد، اول اسلام که پیامبر یارانی مثل ابوذر و مقداد و خیبری ها را ساخت، امام بزرگوار همان کار پیامبر و امام علی و امام حسین را کرد.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه امام کار پیغمبر(ص)، علی(ع) و حسین(ع) را انجام داد، گفت: هرچه می توانید ائمه و پیامبر را بشناسید، امام خمینی را هم بشناسید. امام بالاترین سیاستمدار بود و سیاستمداران کهنه کار غرب نتوانستند سیاست امام را بشکنند چراکه برنامه های دشمن را پیش بینی می‌کرد و می دانست که دشمن از چه راهی می خواهد وارد شود.

وی همچنین افزود: امام اداره مملکت را به مسئولان می داد. مقامات بالای ما به امام مراجعه می‌کردند و ایشان گره گشایی می‌کرد. امام انسان عجیب و غریبی بود. آثار امام خمینی را بخوانید، چون این آثار همیشگی است و وصیتنامه امام برای همه اقشار جامعه نصیحت است.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم ایران ثابت کردند که مردم تحمل گرسنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند. امروز عده‌ای هستند که به فکر مردم نیستند. دنیا طلبی بر برخی از مسئولان تسلط یافته است. امروز عده‌ای از مسئولان گمان می‌کنند که نمی‌شود کشور را اداره کرد، مگر همراهی با آمریکا. ای ننگ بر این تفکرات!

رئیس مجلس خبرگان  رهبری با بیان اینکه دولتمردان آمریکا در اداره کشور خودشان مانده‌اند، تاکید کرد: امروز میلیون‌ها گرسنه در آمریکا وجود دارد و قدرت آمریکا رو به زوال است.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: امروز متحدان آمریکا نیز گوش به حرف آمریکایی‌ها نمی‌دهند و ترس آمریکا از دلشان بیرون رفته است، ما نباید از آمریکا بترسیم و از قدرت اسلام و خودمان ناامید شویم. چرا ما باید خودمان را ببازیم؟

وی افزود: امام خمینی علاوه بر اینکه اهل نماز شب، مناجات شعبانیه و انجام مستحبات بود، مهارت سیاسی و قدرت مدیریت نیز داشت. به همه عزیزانی که صدای مرا می شنوند توصیه می کنم آثار امام که شامل ۴۰ حدیث و کتاب های دیگر از جمله وصیت نامه امام است را بخوانید، وصیت نامه امام که درسی برای دولت، قوه قضائیه، مجلس، نظامیان و فرهنگیان ما است که هیچ گاه قدیمی نمی شود.

جنتی ادامه داد: قدرتی که خدا به شما مردم و به مسلمین داده تا به اسلام و راه امام پایبندیم این قدرت پا برجاست ، امروز آمریکای لعنتی هر کاری که می تواند می کند تا حکومت اسلامی را نابود کند. او در تلاش است تا عقاید جوانان را از دست آنها بگیرد. به هر کشوری که می رسند این پیام را می دهد که با ایران کار نکنند. اینها که مست دلار های نفتی هستند نیز برای شکستن قدرت اسلام به کمک آمریکا آمده‌اند، البته تاکنون نتوانسته اند کاری کنند و از این پس نیز نمی توانند.

وی گفت: در سال های اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه طلب ها در کردستان و دیگر مناطق به را افتاده بودند و منافقین دست به ترور می زدند و بندگان بی گناه خدا را می کشتند، ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی فرمودند ما می توانیم قدرت آمریکا، اسرائیل و سعودی را بشکنیم. ما می توانیم مملکت را آباد کنیم. در این دوران انقلاب چقدر برای آبادانی این مملکت تلاش شده است. وقتی انقلاب بر پا شد دنیا باور نمی کرد که با این همه دشمنی علیه حکومت اسلامی این همه دستاورد داشته باشیم. در این مدت با همه مشکلات که داشتیم همه جای کشور برق کشی شد و هزاران کیلومتر راه سازی شد و آب شرب و تلفن به بسیاری از مناطق کشور رسید. اینها خدماتی است که اسلام کرده است.

وی افزود: متاسفانه با عدم مدیریت کارآمد، بسیاری از نخبگان و جوانان تحصیل کرده کشور از ایران خارج می شوند، باید سیاست کلی ما این باشد که افراد ضعیف و افرادی که سو مدیریت دارند کنار گذاشته شوند و به جای آنها جوانان نخبه جایگزین شوند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اختلاف بین مسئولان به نفع هیچ کس نیست و از درگیری و با خود در افتادن ها هیچ کس نفعی نخواهد برد. اگر مسئولان با هم درگیر شدند در بین مردم نیز دو دستگی و چند دستگی ایجاد می شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم نظارت بر فضای مجازی گفت: چرا باید فضای مجازی این وضع را داشته باشد. چه کسی باید به وضعیت فضای مجازی رسیدگی کند؛ چرا باید فضای مجازی انقدر باز باشد که جوانان به راحتی لاابالی گری و بی دینی بیاموزند. فضای مجازی باید در خدمت نظام و انقلاب قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x