تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟ + تصاویر

  • کد خبر : 221245
  • 12 بهمن 1397 - 13:10
عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟ + تصاویر

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان با عمقی بالغ بر ۸۰ متر در یکی از زیباترین استان‌های کشور ما قرار دارد.

به گزارش   گروه فرهنگی«کمال مهر»،کشور ما سرزمینی چهارفصل است که به هر گوشه آن سر بزنید با جذابیتی چشم‌نواز مواجه خواهید شد. ما در این گزارش سعی می‌کنیم با سر زدن به یکی از استان‌های شمالی کشورمان شما را با یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده آشنا کنیم. استان گلستان با مرکزیت گرگان یکی از استان‌های شمالی کشورمان است. این استان با داشتن جذابیت‌های طبیعی و تاریخی متعدد هر ساله توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می‌کند.

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟

یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان با نام چشمه گل رامیان شناخته می‌شود. این چشمه، چشمه‌ای آهکی به طول ۹۰ متر و عرض ۸۰ متر است که با عمقی بالغ بر ۸۰ متر، عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان است. در اصل با جستجوی معنای نام چشمه متوجه می‌شویم که واژه گل در زبان ترکی به معنای نقطه‌ای است که بسیار عمیق، گود و فرورفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد.

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟

چشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان و در دامنه کوه قرار گرفته است. این چشمه از یک سو به زمین‌های زراعی و از ۳ طرف به جنگل می‌رسد. برخی از افراد چشمه گل رامیان را به دالان بهشت تعبیر می‌کنند.

در اینجا باید گفت؛ چشمه گل رامیان در نزدیکی عظیم‌ترین منبع زربین باقی‌مانده در جهان قرار گرفته است. زربین، گونه‌ای از درختان همیشه سبز است که برگش خواص دارویی زیادی دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x