تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

منظور آیت‌الله هاشمی خیار بوده است نه خاویار!

  • کد خبر : 221157
  • 01 بهمن 1397 - 0:27

جواد موگویی مستندساز، خاطره‌ای را از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره رهبر معظم انقلاب به اشتراک گذاشت که بخشی از آن ۴ سال پیش از سوی خانواده هاشمی تکذیب شده بود.

منظور آیت‌الله هاشمی خیار بوده است نه خاویار!به گزارش«کمال مهر» جواد موگویی مستندساز کشورمان صبح امروز پستی در اینستاگرام خود منتشر کرد و در آن به نقل خاطره‌ای از کتاب خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

موگویی  در پست خود اینگونه نوشت:

” خاطراتی که هیچ‌گاه از سوی دفتر رهبری تکذیب نشد!
۱- «۳۱ خرداد ۶۹ زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ درجه ریشتر، در شهر رودبار آمد. زلزله‌ای که با ۳۵ هزار کشته حتی تهران را نیز لرزاند. هاشمی در خاطراتش می‌نویسد: دیشب حدود ساعت۱۲ و نیم، زلزله شدیدی آمد که در و پنجره خانه را تکان داد… ۱۶ تیر: دیر وقت به خانه آمدم. آقای خامنه‌ای به لتیان رفتند، چون منزل مجاورشان را به خاطر آسیب دیدن از زلزله تخریب می‌کنند.» (خاطرات هاشمی-۶۹)
.
۲-« دیشب ساعت ۱۲ شب، با زنگ دفتر رهبری بیدار شدم. آقای گلپایگانی اطلاع داد که درد معده آیت‌الله خامنه‌ای شدت یافته و دکترها توصیه به عمل جراحی کرده‌اند، ولی فعلا با مسکن خوابیده‌اند و فردا نمی‌توانند به نماز عید فطر بروند… اطبا گفته‌اند که در کیسه صفرا شن زیادی جمع شده و باید عمل شود…قرار شد برای جلوگیری از شایعات، ملاقات کوتاهی با فرماندهان انتظامی داشته باشند…برای حضور هنگام عمل آقای خامنه‌ای، به بیمارستان قلب رفتم. روحیه خوبی داشتند… پس از عمل، کمی صبر کردم و به خانواده ایشان دلداری دادم. هنوز بیهوش بودند… صبح در مسیر سری به بیمارستان زدم. آقای خامنه‌ای روی تخت با کم اشتهایی، مشغول صرف صبحانه بودند: خاویار و پنیر. علایم بهبودی ظاهر بود.» (خاطرات هاشمی-سال۷۰) ”

اشتباه بین خاویار و خیار در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی

اما نکته حائز اهمیت در نقل این خاطره سطر آخر آن است که از « خاویار و پنیر » به عنوان صبحانه رهبری یاد شده است. این موضوع به دو دلیل چالش برانگیز است، دلیل اول آن است که معمولا در بین مردم معمول نیست که صبح خاویار و پنیر بخورند! دلیل دوم هم این است که این نوع صبحانه با ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی منافات دارد. مهم‌تر از آن اینکه حدود ۴  سال پیش  خانواده آیت الله هاشمی  تایید کردند که ویراستار کتاب خاطرات آیت الله هاشمی،  خیار را به اشتباه خاویار نوشته و منظور از «خاویار و پنیر» همان «خیار و پنیر» بوده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x