تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سند ادعای تازه محسن آرمین درباره امام و شهید لاجوردی موجود نیست!/ احتمال رو شدن برگه جدید در پرونده مظنونین انفجار نخست‌وزیری

  • کد خبر : 221137
  • 01 بهمن 1397 - 0:04
سند ادعای تازه محسن آرمین درباره امام و شهید لاجوردی موجود نیست!/ احتمال رو شدن برگه جدید در پرونده مظنونین انفجار نخست‌وزیری

اگر محسن آرمین ادعای تازه خود درباره امام(ره) و شهید لاجوردی را اثبات نکند و یا مؤسسه نشر آثار امام(ره) سخنی درباره آن نگوید؛ برگ دیگری بر صحّت ظن شدید لاجوردی به بهزاد نبوی و تیم او افزوده می‌شود.

«کمال مهر» – محسن آرمین، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که در خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شد، ادعای عجیبی را درباره«شهید لاجوردی» دادستان انقلاب وقت کشور و فعالیت‌های او درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری مطرح کرد.

او در این مصاحبه با تأکید بر اینکه خدا از تقصیرات لاجوردی بگذرد! می‌گوید: فعال‌ترین چهره جناح راست در پیگیری این سناریو لاجوردی بود. او بعضی از همکاران آقای نبوی را دستگیر کرد شاید از این نمد کلاهی به دست آید. او مدعی بود پرونده انفجار نخست وزیری وقتی به نتیجه می‌رسد که نبوی دستگیر شود.

آرمین همچنین با اشاره به اینکه امام (ره) موسوی خوئینی‌ها را مسئول پیگیری این پرونده کرد تصریح می‌کند:

«آقای خویینی‌ها هم بعد از بررسی و مطالعه پرونده به امام گزارش داد که این اتهامات بی اساس است و هیچ دلیل و مدرکی در پرونده در تأیید آن وجود ندارد.
امام پس از شنیدن گزارش آقای خوئینی‌ها گفته بود که من هم از اول می‌دانستم که چنین چیزی درست نیست. جریانی در کار است تا نیروهای موثر و توانای انقلاب را کنار بزند. کسانی که این پرونده را درست کرده‌اند باید مورد بررسی قرار بگیرند ظاهراً مقصودشان این بود که بررسی شود آیا دست‌های مشکوکی در این ماجرا وجود دارد یا صرفاً اختلافات و کینه‌های سیاسی علت این پرونده سازی است و بعد گفته بودند که من خود در باره این پرونده قضاوت می‌کنم و حکم به مختومه شدن آن می‌دهم.»

او می‌گوید: پرونده انفجار نخست وزیری که در دهه شصت و هفتاد جناح راست دنبالش بود و با حکم امام مختومه شد .[۱]

ادعای محسن آرمین درباره گفته‌های حضرت امام (ره) درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری و شهید لاجوردی نیاز به سند و مدرک دارد.

در واقع یا شخص محسن آرمین بایستی برای این سخنان مهم سند ارائه کند و یا «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام»!

جالب آنکه اظهاراتی که آرمین مدعی بیان آنها توسط امام راحل شده است به هیچ وجه در صحیفه امام نیز وجود ندارند و تنها جمله‌ای که در صحیفه راجع به شهید لاجوردی وجود دارد بخشی از گفته‌های امام خمینی (ره) درباره مرحوم سیداحمد خمینی و حمایت‌های او از شهید لاجوردی است.

امام (ره) در این باره می‌فرمایند:

«من در طول مدت انقلاب مخالفتهایی از او (احمد) می‏دیدم که دیگران بر آن شدت و قاطعیت نبودند و در این آخر که قضیه زندان اوین پیش آمد و شکایاتی از آقای لاجوردی می‏شد و مخالفتهایی می‏شد غیر از احمد کسی را ندیدم که بیشتر از آقای لاجوردی طرفداری کند و دفاع نماید و وجود او را برای زندان اوین لازم و برکناری او را تقریباً فاجعه می‏دانست.»

درباره نظر امام پیرامون شخصیت شهید لاجوردی جدای از اقوال مختلفی که وجود دارد اما یک سند از خاطرات مرحوم هاشمی نیز وجود دارد.

هاشمی به دیدار خود با مرحوم احمد خمینی پس از عزل شهید لاجوردی از سمت دادستانی انقلاب اشاره می‌کند و می‌نویسد:

«پیش از ظهر احمدآقا آمد. درباره مسائل روز مذاکره شد، از جمله اظهار ناراحتی آیت الله منتظری از سخنان امام؛ هرچند همه [سخنان ایشان] پخش نشده و گفتند امام از عزل آقای لاجوردی [دادستان انقلاب تهران] بی اطلاع بوده و راضی نیستند.»

(کتاب «به سوی سرنوشت» کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۳)[۲]

از گفته‌های مقامات وقت همچنین مستفاد می‌شود که امام راحل در مقطعی دیگر نیز در مقابل اصرار برخی مقامات بر کنار گذاشتن شهید لاجوردی ایستادند و تأکید کردند: «لاجوردی بماند .»[۳]

سابقه مکتوب و رسمی که از روابط شهید لاجوردی و اعضای حزب مؤتلفه با امام راحل وجود دارد، بصورت جدی ادعای محسن آرمین علیه لاجوردی را با خدشه مواجه می‌سازد.

ادعایی که اگر توسط محسن آرمین اثبات نشود و یا مؤسسه نشر آثار امام (ره) سخنی درباره آن نگوید؛ برگ دیگری بر صحّت ظن شدید لاجوردی به بهزاد نبوی و تیم او در جریان پرونده انفجار نخست وزیری در سال ۶۰ می‌افزاید و این فرض را بوجود می‌آورد که افرادی در جریان این پرونده، نظراتی را به امام راحل منتسب کرده‌اند و موجب اخلال‌هایی در جریان رسیدگی به این پرونده بزرگ شده‌اند.

شهید لاجوردی در جریان گزارش خود درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری، سؤال‌های مهمی را در زمینه چرایی لغو نظارت‌های امنیتی بر جلسه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در روز انفجار و ایضاً وارد کردن و ترقی دادن مسعود کشمیری در تشکیلات نخست‌وزیری با علم به منافق بودن او، توسط تیم نزدیک به بهزاد نبوی مطرح می‌کند .[۴]

***

۱_mshrgh.ir/929842

۲_http://fna.ir/a4h5mh

۳_http://fna.ir/a4h5mh

۴_http://fna.ir/a3tsjh

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x