تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

مرگ سهیل ۸ ساله به خاطر اهمال پرسنل بیمارستان

  • کد خبر : 221091
  • 30 دی 1397 - 0:18

مرگ ناگهانی پسر بچه ۸ ساله باعث شد تا پدرش از سه بیمارستانی که برای درمان به آنجا مراجعه کرده بودند شکایت کند.

شکایت از ۳ بیمارستان به خاطر مرگ پسر ۸ سالهبه گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»، ظهر چهارشنبه ۱۹ دی بود که سهیل کوچولو مثل هر روز از مدرسه به خانه برگشت. اما آن روز حال پسر ۸ ساله خیلی بد بود. سهیل به مادرش گفت که در مدرسه آبمیوه خورده و شاید آبمیوه باعث دل درد و حالت تهوع او شده باشد.

پدر سهیل در تشریح این ماجرا گفت: به تصور اینکه آبمیوه باعث مسمومیت پسرم شده به اتاقش رفت تا استراحت کند، اما بعد از ساعتی که از خواب بیدار شد حالش بدتر شده بود. به‌همین دلیل او را به بیمارستانی در نزدیکی خانه‌مان بردیم. آنجا به پسرم سرم وصل کرده و آمپول ضد تهوع تزریق کردند.

بعد هم از ما خواستند بچه را به خانه ببریم. بیمارستان احتمال مسمومیت را مطرح کرد، اما بعد از بازگشت به خانه نه تنها حال سهیل خوب نشد بلکه او تب کرد و تا ساعت ۵ صبح پنجشنبه در تب می‌سوخت. هر چقدر او را پاشویه کردیم تب بچه‌ام پایین نیامد. دوباره بچه را به بیمارستان بردیم و بازهم آمپول و سرم زدند و به خانه برگشتیم.

مهندس جوان ادامه داد: ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه بود که سهیل را به بیمارستان دیگری بردیم. آنجا گفتند باید از شکم سهیل سونوگرافی شود و از آنجایی که تخت خالی نداشتند با بیمارستان دیگری تماس گرفته و آن‌ها اعلام کردند که تخت خالی دارند. بیمارستان حتی به ما آمبولانس نداد و بچه را خودمان به بیمارستان بردیم. بچه دل درد داشت و از چهارشنبه تا اون موقع هیچی نخورده بود. در بیمارســـــــتان سوم ۶ تا آمپول و نیم میلی گرم مرفین به بچه‌ام زدند. یک دفعه سر تا پای سهیل کبود شد.

چشم‌هایش تغییر حالت داد پزشکان با مشاهده این وضعیت شروع به احیا کردند، اما بعد از ۲۰ دقیقه در کمال ناباوری پسرم جان باخت.

آرزو‌هایی که بر باد رفت

سهیل خیلی باهوش بود. من مهندس عمران هستم و او هم آرزو داشت که مهندس شود. سهیل تنها بچه‌ام بود و همسرم از آن روز تا الان فقط با دارو سر پاست. ما به مدرسه رفتیم و در رابطه با آبمیوه تحقیق کردیم، اما آبمیوه هیچ مشکلی نداشت و سالم بود. از سه تا بیمارستانی که سهیل را برای درمان به آنجا بردیم شکایت دارم.

پدر سهیل ادامه داد: آن‌ها قصور کردند و حتی یک سونوگرافی انجام ندادند که علت این حال بد پسرم را متوجه شوند. اگر از همان زمان تشخیص داده بودند پسرم الان زنده بود. سهیل پسر آرام و مهربانی بود و اصلاً نمی‌توانم با این مسأله کنار بیایم که در عرض کمتر از ۲۴ ساعت پسرم را از دست دادم. پسری که هیچ مشکلی نداشت و به خاطر اهمال پرسنل بیمارستان‌ها این اتفاق برای او رخ داد.

گزارش این حادثه ســـــــــــــاعت یک بامداد جمعه ۲۱ دی از سوی مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. باتوجه به حساسیت موضوع تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.

از آنجایی که خانواده پسر ۸ ساله از کادر درمان بیمارستان‌ها شکایت داشتند به دستور بازپرس جنایی، پرونده مرگ سهیل برای تحقیقات به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد تا با تحقیقات صورت گرفته قصور کادر درمانی بیمارستان‌ها مشخص شود.

منبع: ایران

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221091

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x