تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

پشت پرده حضور ۵۰۰ تروریست داعشی در منطقه مخمور چیست؟/ سناریوی جدید آمریکایی‌ها و بارزانی برای ناامن کردن دوباره شمال عراق + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 221059
  • 29 دی 1397 - 1:43

صدها تن از عناصر تروریستی داعش در جنوب استان اربیل و نزدیکی های مرزهای شمال غرب استان کرکوک حضور دارند و به نظر می رسد از سوی نیروهای وابسته به مسعود بارزانی حمایت می شوند.

2132224-34254 (1).jpg

به گزارش«کمال مهر»، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی مرکز و جنوب غرب استان کرکوک حاکیست، عملیات نیروهای عراقی علیه هسته‌های خاموش گروه تروریسی داعش در محور «الحویجه، البسل، الریاض و…» ادامه دارد.

از شمال غرب استان کرکوک خبر می‌رسد، شماری از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش برای چندمین بار در یک ماه اخیر، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای تیپ ۱۶ بسیج مردمی در محور منطقه «الدبس» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات تروریست‌های داعش شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

به گفته منابع میدانی، شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری‌ها از پای درآمدند و تعداد دیگری هم زخمی شدند؛ سایر تروریست‌ها هم پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری‌ها در محور منطقه «الدبس» یکی از رزمندگان تیپ ۱۶ بسیج مردمی به نام «قصی اسماعیل عباس التمیمی» به شدت زخمی شد و در اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

خبرها حاکیست، صدها تن از عناصر تروریستی داعش در رشته کوه‌های «مخمور» در جنوب استان اربیل و نزدیکی‌های مرزهای شمال غرب استان کرکوک حضور دارند و به نظر می‌رسد از سوی نیروهای وابسته به مسعود بارزانی حمایت می‌شوند.

منطقه مخمور در جنوب استان اربیل از سمت غرب به منطقه القیاره در جنوب استان نینوا و از جنوب غرب به منطقه الشرقاط در شمال استان صلاح الدین و از جنوب به منطقه الحویجه در شمال غرب استان کرکوک متصل می‌شود.

تعداد تروریست‌های داعش در منطقه مخمور به حدود ۵۰۰ تن می‌رسد و تحرکات مجدد آنان در این محور نشان می‌دهد که با همکاری برخی گروه‌ها در اقلیم کردستان به دنبال ناامن کردن شمال غرب استان کرکوک، شمال استان صلاح الدین و جنوب استان نینوا هستند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۳۰۰ تن از عناصر تروریستی داعش در حدفاصل منطقه مخمور و رشته کوه‌های «الغره الحمدان» حضور دارند که بر مناطق مرزی استان کرکوک و صلاح الدین اشراف کامل دارد.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد کشورهای غربی با همکاری جماعت بارزانی و صحنه گردانی تروریست‌های داعش درصد هستند استان‌های کرکوک، صلاح الدین و نینوا را ناامن کنند و منطقه راهبردی مخمور را برای نقطه شروع حملات انتخاب کرده‌اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: استان کرکوک به دلیل دارا بودن میدان‌های بزرگ نفتی از اهمیت خاصی برخوردار است که در حال حاضر این میادین در کنترل دولت مرکزی عراق هستند.

این منبع میدانی با بیان اینکه در بازه زمانی سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۷، میادین نفتی استان کرکوک در تصرف نیروهای وابسته به مسعود بارزانی بودند، افزود: نیروهای تحت فرمان مسعود بارزانی در ۳ سال گذشته منابع نفتی استان کرکوک را غارت کردند و میلیاردها دلار به جیب زدند.

وی با توضیح این مطلب که نیروهای وابسته به مسعود بارزانی نفت‌های تاراج شده را به رژیم صهیونیستی هم فروختند، گفت: تسلط دولت عراق بر این میادین نفتی، مسعود بارزانی و نیروهایش را به شدت عصبانی کرده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه جماعت بارزانی با حمایت برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا با ایجاد سناریوی جدید به دنبال تصرف مجدد میادین نفتی استان کرکوک هستند، افزود: نیروهای عراقی مستقر در منطقه در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه ای حمله واکنش قاطع نشان دهند.

وی به هدف دیگر کشورهای غربی به خصوص آمریکایی‌ها و بارزانی اشاره کرد و گفت: تروریست‌های داعش درصدد هستند تا جاده ارتباطی بغداد – دهوک را که از شمال استان صلاح الدین و جنوب استان نینوا می‌گذرد ناامن کنند.

به گزارش مشرق، اگر تروریست‌های داعش دوباره موفق شوند در برخی از مناطق شمالی قدرت نمایی کنند مقامات آمریکایی بهانه‌ای جدید را برای باقی نگه داشتن و افزایش نیروهای خود در عراق به دست می‌آورند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x