تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

طرح جدید «سربازی» به مجلس می‌آید

  • کد خبر : 221070
  • 29 دی 1397 - 1:52

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مسأله سربازی و اصلاح قانون وظیفه عمومی، ۹ ماه با بررسی نظام سربازی‌های تمام دنیا و انجام کارهای انطباقی، به یک مدل خوب و خلاق نزدیک شده‌ایم.

به گزارش «کمال مهر»، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت موضوع سربازی در مجلس اظهار کرد: در خصوص مسأله سربازی و اصلاح وظیفه عمومی ۹ ماه است که دوشنبه‌ها تمام سربازی‌های دنیا را بررسی کرده و کارهای انطباقی انجام داده‌ایم و تمام مدل‌ها را درآورده و به یک مدل خوب و خلاق نزدیک شده‌ایم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با ستاد کل به یک اجماع و توافق خوبی رسیده‌ایم و احتمالاً تا دو ماه آینده، این طرح در صحن مجلس بررسی شود.

وی افزود: ماحصل اجماع، ترکیبی از مدل انتخابی چین و ترکیه است؛ در واقع، مدل داوطلبی که امام خمینی داوطلب بسیجی را مطرح می‌کردند و سرباز حرفه‌ای روسیه و آمریکا مطرح است.

ابوترابی در خصوص آخرین وضعیت انتقال پایتخت نیز اظهار داشت: انتقال پایتخت تبدیل به قانون شده است و تاکنون سه بار جلسه شورای عالی انتقال پایتخت در دو سال اخیر برگزار شد و تا عید باید مکان مشخص شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: البته انتقال مرکز سیاسی و اداری خیلی کار سنگین و پیچیده‌ای نیست و در آخرین جلسه‌ای با حضور جهانگیری و شش وزیر دیگر تا اسفند ماه مأمور به جانمایی شدند.

طرح انتقال پایتخت مرحله مکان‌یابی را رد کرد

وی درباره فواید طرح انتقال پایتخت عنوان داشت: معاون عمرانی وزارت کشور به جد پیگیر این قضیه است و به نتایج خوبی نیز در خصوص مکان‌یابی رسیده‌ایم؛ با انتقال مرکز اداری سیاسی از تهران به جای دیگر، به راحتی می‌توان نقدینگی موجود در کشور را جذب و برای عمران و آبادانی استفاده کرد.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: با انتقال پایتخت، دولت درآمد بسیار بالایی را از ساختمان‌ها و زمین‌های موجود در تهران به دست می‌آورد که در رفع مشکلات اقتصادی کمک‌رسان خواهد بود.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x