تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مذاکره با سازمان فضایی برای ساخت «پیام ۲»/ ماهواره امیرکبیر در اقیانوس هند افتاد

  • کد خبر : 221007
  • 27 دی 1397 - 1:03
مذاکره با سازمان فضایی برای ساخت «پیام ۲»/ ماهواره امیرکبیر در اقیانوس هند افتاد

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: برای ساخت پیام ۲ باید مذاکراتی را با سازمان فضایی داشته باشیم.

ماهواره پیام کجا سقوط کرد؟

گروه علمی پزشکی«کمال مهر»،  سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره تیمی که ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر را ساخته‌اند، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال تیمی از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر روی ماهواره پیام کار کردند و با تلاش آن‌ها این ماهواره ساخته شد.

معتمدی درباره ویژگی‌های پیام بیان کرد: برای اولین بار چنین ماهواره‌ای توانست با وزن ۱۱۰ کیلوگرم پرتاب شود و مرحله اول و دوم را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما در مرحله سوم که باید ماهواره را جدا کند و به سرعت مناسب بیش از ۷ یا ۷ و ۲ دهم کیلومتر در ثانیه برسد نتوانست به درستی عمل کند و شروع به کم کردن مدار و سقوط کرد.

وی با بیان اینکه ماهواره پیام در اقیانوس هند افتاده است، اظهار کرد: مسیر ماهواره مشخص و این ماهواره مشخصات مکانی خود را برای ما ارسال کرده است و به کمک این مسیریابی و عکس‌های به دست آمده تشخیص داده شد که ماهواره در اقیانوس هند افتاده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: عملکرد اولیه ماهواره بسیار خوب بود و توانست سیگنال‌هایی را هم ارسال کند اما به دلیل وجود برخی مشکلات پیام سقوط کرد و در اقیانوس هند افتاده است.

معتمدی با بیان اینکه به کمک این تیم می‌توان پیام دیگری ساخت، بیان کرد: همان تیم قبلی می‌توانند بار دیگر ماهواره پیام را طراحی کنند، زیرا دانش فنی این موضوع را دارند و همین موضوع ما را در موقعیت خوبی قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید مذاکراتی را با سازمان فضایی داشته باشیم، ادامه داد: به وسیله این مذاکرات و همچنین جلساتی که گذاشته می‌شود می‌توان همراه با تیم ماهواره پیام که از دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌شوند کار را با قوت بیشتری ادامه داد و پیام دیگری را ساخت.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت : براساس صحبتی که با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره داشته‌ایم کار ساخت پیام ۲ به زودی شروع می‌شود تا با پرتاب نمونه‌های بعدی کار را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x