تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

اتفاق‌های جالب هفته پنجم بارداری برای مادر و جنین+ تصاویر

  • کد خبر : 220624
  • 22 دی 1397 - 1:11

جنین در هفته پنجم بارداری به اندازه دانه پرتقال است و اتفاق‌های جالب را برای مادرش رقم می‌زند.

به گزارش «کمال مهر»بریک می‌گوییم هفته پنجم بارداری هورمون‌های شما به قدری تغییر کرده است که نتیجه آزمایش بارداری مثبت خواهد شد و جنین به اندازه یک دانه پرتقال شده است.

به تدریج اندام‌های جنین شکل می‌گیرد و تا پایان هفته پنجم، لوله  عصبی و بند ما جنین تشکیل می شوند و این لوله عصبی محل تشکیل مغز و ستون فقرات جنین محسوب می‌شود، جنین در هفته پنجم بارداری از ٢ میلی متر به چهار میلی متر می‌رسد و تاکنون به دلیل اینکه جفت هنوز تشکیل نشده است جنین از بند ناف تغذیه می‌کند.

اتفاق‌های جالبی که در هفته پنجم بارداری برای مادر و جنین اتفاق می‌افتد+ تصاویر

اتفاقاتی که مادران باردار در هفته پنجم بارداری تجربه می‌کنند

هورمون های بدن مادر تغییر می‌کند و مادران به تدریج علائم اولیه بارداری را تجربه می‌کنند، در هفته پنجم ساک بارداری به اندازه ۶ تا ۱۲ میلیمتر است.

یکی از هورمون‌های که دستخوش تغییر می‌شود، استروژن است افزون بر این هورمون پروژسترون به عملکرد جفت کمک می‌کند و بافت سینه مادر دچار تغییر می‌شود.

میل بیشتر به غذا، خستگی، احساس ضعف و کسالت، تهوع صبحگاهی از علائمی هستند که در هفته پنجم بارداری بروز می‌کنند، در این زمان توصیه می‌شود تا مادران بیشتر مراقب رژیم غذایی خود باشند و بدانند که احساس خستگی در سه ماهه اول بارداری امری طبیعی است و در بسیاری از خانم‌ها تا پایان بارداری تهوع‌های صبحگاهی ادامه خواهند داشت، اما در بیشتر مادران این عارضه با افزایش رشد جنین از بین می‌رود.

اتفاق‌های جالبی که در هفته پنجم بارداری برای مادر و جنین اتفاق می‌افتد+ تصاویر

هشدارها در هفته پنجم بارداری

خانم‌های باردار باید مراقب باشند تا در مصرف داروها احتیاط کنند چرا که سلامت جنین ممکن است به خطر بیفتد.

خانم‌ها در هفته پنجم بارداری باید مراقب باشند تا در صورت بروز برخی علائم فورا با پزشک تماس بگیرند، از جمله این علائم می‌توان به درد کمر درد یک طرفه در شکم، خون‌ریزی شدید و مداوم اشاره کرد،‌ چرا که این علائم می‌تواند نشانه هشدار دهنده از سقط جنین باشند.

اتفاق‌های جالبی که در هفته پنجم بارداری برای مادر و جنین اتفاق می‌افتد+ تصاویر

رژیم غذایی هفته پنجم بارداری

توصیه می‌شود که در هفته پنجم بارداری مادران از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه، گوشت، تخم‌مرغ و ماهی نیمه خام پرهیز کنند چرا که خطر اطلاع به مسمومیت وجود دارد.

در هفته پنجم بارداری مادران باردار باید نان سبوس دار را در رژیم غذایی خود بگنجانند همچنین در دریافت ویتامین‌هایی چون ویتامین E و B6 توجه کافی را داشته باشند و مکمل‌هایی حاوی این ویتامین‌ها را مصرف کنند، افزون بر این برای انجام ورزش‌های مختلف در این هفته باید با پزشک مشورت کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x