تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ماجرای اهانت به یک پزشک در مرودشت چه بود؟/ وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستور پیگیری داد

  • کد خبر : 220556
  • 21 دی 1397 - 0:39

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستور رسیدگی و پیگیری فوری اهانت به یک پزشک در مرودشت را صادر کرد.

ماجرای اهانت به یک پزشک در مرودشت چه بود؟/ سرپرست وزارت بهداشت برای حل مشکل چه کردبه گزارش«کمال مهر» ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله و اهانت به پزشک شاغل در یک مرکز خدمات سلامت روستایی در شهرستان مرودشت استان فارس، دستور رسیدگی و پیگیری فوری موضوع را صادر کرد.

درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه با انتشار متن دستور وزیر خطاب به رئیسدانشگاه علوم پزشکی شیراز، از قول دکتر سعید نمکی نوشت: گزارش نهایی بررسی، پیگیری ها و اقدامات انجام شده باید در اسرع وقت برای دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، ارسال شود.

تاکنون دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکنشی در برابر این دستور سرپرست وزارت بهداشت و کم و کیف توهین به یک پزشک روستایی و حمله و اهانت به او نداشته است.

برخی منابع محلی پیش تر گزارش دادند: موضوع درگیری یکی از مراجعان به پزشک خانواده در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت به چند روز پیش برمی گردد که فردی با مراجعه به پزشک برای فرزند بیمارش درخواست برگ ارجاع کرد.

بر اساس این گزارش، پزشک خانواده روستایی در برابر این تقاضای مراجعه کننده مقاومت کرد و درخواست حضور فرد بیمار و معاینه او را داشت که باز هم با اصرار فرد مراجعه کننده روبرو شد.

این گزارش حاکی است، با مقاومت پزشک خانواده، فرزند بیمار فرد مراجعه کننده به پزشک خانواده توسط پزشک مورد معاینه قرار گرفت اما پزشک باز هم از صدور برگ ارجاع خودداری و اعلام کرد که نیازی برای مراجعه بیمار به سطوح بالاتر نیست و از این رو، ضمن معاینه بیمار برای او دارو تجویز کرد.

بنا بر این گزارش، در نهایت اصرار پدر و مقاومت پزشک خانواده منجر به درگیری فیزیکی و مداخله نیروی انتظامی و ایجاد زد و خورد بین پزشک و مراجعه کننده شد.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

انتهای پیام/ب

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x