تارخ انتشار: جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
کد خبر : 220536
چاپ خبر

سروصدای زانو نشانه چیست؟/ درمان سندرم پلیکا با چند حرکت ورزشی

یک فیزیوتراپیست گفت:در اختلال پلیکا، اغلب قسمت های داخلی زانو درگیر می شوند و ممکن است هنگام خم و راست کردن زانو سایش ناشی از آن صدایی شبیه به کلیک ایجاد شود

 گروه علمی پزشکی«کمال مهر»،پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست  درباره سندرم پلیکا و راه‌های درمان آن گفت: در سندروم پلیکا بخشی از کپسول مفصل  و مایع سینوویال مفصلی از محفظه خود خارج می‌شود و در کناره فضای مفصلی تجمع پیدا می‌کند؛ این مشکل مفصلی که اغلب علت‌ مادرزادی دارد باعث ایجاد اختلال در انجام فعالیت‌های سنگین مانند بالا رفتن از پله و یا انجام ورزش می‌شود؛ از عوارض ناشی از وجود این اختلال می‌توان به ایجاد درد و تورم در بخشی از غشای بین مفصلی اشاره کرد.

/

وی در باره راه‌های مقابله با عوارض این اختلال گفت: معمولاً به مبتلایان به عارضه پلیکا  پیشنهاد می‌کنیم با تقویت عضلات اطراف زانو، از اعمال فشار به روی آن جلوگیری کنند تا میزان التهاب و درد کمتر شود؛ همچنین می‌توانند هنگام ورزش کردن از تجهیزات پشتیبانی مانند زانوبند و انواع بریس ورزشی استفاده کرد تا فشار بیش از حد به زانو وارد نشود.


 

این فیزیوتراپیست گفت: اگر این اختلال مفصلی شدت یافته و انجام کارهای روزمره مانند بالا و پایین رفتن از پله یا  راه رفتن روی سربالایی و سرپایینی را مختل کند اقدام به جراحی و حذف ناحیه خارج شده از مفصل خواهیم کرد.

پارسانژاد افزود: در صورتی که  سندرم پلیکا  درمان نشود، باقی ماندن التهاب ناشی از آن، ایجاد آسیب‎های شدید‌تر به کپسول زانو و تاندون‌های اطراف آن را به همراه دارد؛ این آسیب‌ها ممکن است توانایی انجام بسیاری از فعالیت‌ها روزمره را از او بگیرد؛ توجه داشته باشید که در این اختلال، اغلب قسمت های داخلی زانو درگیر شده و ممکن است هنگام خم و راست کردن زانو سایش ناشی از آن صدایی شبیه به کلیک در آن ایجاد کند.

/

وی با اشاره به فواید تمرین‌های فبزیوتراپی برای این افراد گفت: طور معمول در تمرینات این گونه افراد سعی می‌کنیم عضلات چهار سر را تقویت کنیم و عضلات پشت زانو را به اندازه کافی بکشیم؛ به طور معمول پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت عضلات چهار سر به صورت طاق باز دراز کشیده و پاها را در ۱۰ مرحله و در هر مرحله ۱۰  بار از زمین بالا بیاورید.

/

این فیزیوتراپیست گفت: همچنین پیشنهاد می‌کنیم با منقبض کردن عضلات جلوی پا، به مرور آنها را تقویت کرده و یا اینکه سعی کنند در حالی که نشسته‌اید و پاها را کاملا صاف نگه داشته‌اید دستان خود را به نوک انگشتان پا بزنید؛ انجام فعالیت‌هایی مثل بالا رفتن از پله، دویدن در سربالایی و سرپایینی و دوچرخه سواری در سطوح شی‌بدار باعث افزایش درد و التهاب این افراد خواهد شد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • جزئیات تحویل خودروهای پیش فروش شده سایپا/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت پراید و تیبا
    تذکر اشرف غنی به همسرش برای رعایت حجاب اسلامی + فیلم
    منظور آیت‌الله هاشمی خیار بوده است نه خاویار!
    جانشین هلندی کی روش مشخص شد
    طبق معاملات بازار آزاد؛ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۵ هزار تومان شد + جدول
    #غیرتلی_تبریز | واکنش جوانان تبریزی به بی‌احترامی به دو دختر در پارک ایل گلی + تصاویر
    مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی
    «میثم مطیعی» در عراق به کمک «ظریف» آمد +عکس و فیلم
    پیروزی ایران مقابل عمان با درخشش بیرانوند/ عبور از دیوار چین؛ ماموریت بعدی یوزها +عکس و فیلم
    سند ادعای تازه محسن آرمین درباره امام و شهید لاجوردی موجود نیست!/ احتمال رو شدن برگه جدید در پرونده مظنونین انفجار نخست‌وزیری
    تصاویری دیده نشده از فرمانده شهید حججی
    ضرب و شتم ضابطان زن قضایی توسط مهدی قلیان
    بارش برف در روستای تاریخی ماسوله عکاس/تصاویر
    دکتر روحانی: درخت عامل بارش باران است!/کارتون
    بر هم زدن مراسم معارفه ها توسط ۵ عضو شورای شهر!/ نامه نگاری ها به شورا بی جواب می‌ماند/ شهردار فردیس: استعفا نمی‌دهم/ حل معضل ۲۰ ساله دستفروشی در فردیس
    پیش ثبت‌ نام عتبات نوروزی در البرز آغاز شد
    نامزد بازی ظریف
    خبر سگ آقازاده از کجا آمد؟
    ۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی به ایران وارد می‌شود
    بازداشت مأموران قلابی حین بازرسی مسافر مترو +عکس
    کتابی که همه باید بخوانند
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: K...