تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

یکی از متهمان اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد!

  • کد خبر : 220411
  • 18 دی 1397 - 17:35
یکی از متهمان اصلی قتل خاشقجی ناپدید شد!

روزنامه واشنگتن پست نوشت سعود القحطانی از چند هفته پیش که مقامات عربستان اعلام کردند در حال بازجویی از وی هستند، ناپدید شده است.

یکی از متهمان اصلی قتل خاشقجی ناپدید شدبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یکی از روزنامه‌های آمریکایی با تاکید بر این که واشنگتن میزان جدیت عربستان را در محاکمه همه متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بررسی می‌کند، نوشت: روایت‌ها درباره سرنوشت سعود القحطانی (از نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی) متفاوت است.

روزنامه واشنگتن پست نوشت سعود القحطانی از چند هفته پیش که مقامات عربستان گفتند در حال بازجویی از وی هستند، ناپدید شده است.

این روزنامه با اشاره به این که روایت‌ها درباره محل حضور القحطانی متفاوت است، نوشت: برخی می‌گویند وی همچنان در ریاض حضور دارد و برخی احتمال می‌دهند القحطانی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

واشنگتن پست افزود آمریکا و برخی دیگر کشورها از نزدیک تعامل دولت عربستان را با القحطانی زیر نظر دارند تا بدانند عربستان در محاکمه همه کسانی که در جنایت قتل خاشقجی دست داشتند، جدیت نشان می‌دهد یا خیر.

واشنگتن پست با بیان این که سرنوشت القحطانی در درجه دوم اهمیت قرار دارد، افزود مهمترین سوال این است که آیا عربستان برای دست برداشتن از سیاست‌های سرکوبگرانه خود، اقداماتی اتخاذ کرده است؟

این روزنامه به نقل از هلد الدوسری، فعال حقوق بشر عربستانی نوشت جز تغییر شخصیت‌ها، هیچگونه اتفاقی در عربستان روی نداده و برای بازنگری در مسائل، هیچگونه اقدامی اتخاذ نشده است؛ مسائلی مانند بازداشت و شکنجه فعالان و دیگر زندانیان اندیشه که القحطانی از زمان تصدی سمت خود، مدیریت این مسائل را در دست داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x