تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

مرکز تجاری ایرانیان در دمشق تاسیس می‌شود

  • کد خبر : 220331
  • 16 دی 1397 - 0:55
مرکز تجاری ایرانیان در دمشق تاسیس می‌شود

رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه، از تاسیس مرکز تجاری ایرانیان در دمشق در آینده نزدیک خبر داد.

هیأت اقتصادی ایران

به گزارش«کمال مهر»، در سفر هیأت اقتصادی ایران به سوریه که با حضور کیوان کاشفی رئیسکمیته اقتصادی ایران و سوریه، حسن دانائی‌فر رئیس ستاد ایران و عراق و سوریه و کارشناسان حوزه اقتصادی سوریه انجام شد، چگونگی حضور قدرتمند بخش خصوصی ایران در بازسازی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

ملاقات با وزرای بازرگانی و صنعت سوریه با موضوع توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور از برنامه‌های این سفر بوده است.

همچنین در جلسه ملاقات با رئیس اتاق دمشق و جمعی از تجار سوری، راهکارهای افزایشمبادلات اقتصادی و مشکلات پیش روی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این سفر، مقدمات ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در دمشق انجام شد و موافقت‌نامه‌هایی برای اجرای این پروژه امضا شد.

در ادامه هیأتی از استان حلب بازدید به عمل آورد و مذاکراتی با استاندار، رئیس اتاق و مدیر عامل شهرک صنعتی حلب برای انجام سرمایه‌گذاری‌ های مشترک انجام شد.

کیوان کاشفی رئیس کمیته اقتصادی ایران و سوریه در مورد دستاوردهای این سفر، اظهار داشت: چند مورد اساسی در این سفر پیگیری شد که از جمله می‌توان به ایجاد شرکت حمل و نقل مشترک بین سه کشور ایران، عراق و سوریه برای ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق عراق به سوریه، امکان تبادلات مالی به وسیله صرافی‌ها و بانک‌های ۲ کشور، تأسیس مرکز تجاری ایرانیان درمنطقه آزاد شهر دمشق و سهولت تحقق برای فعالان اقتصادی ۲ کشور اشاره کرد.

رئیس اتاق استان کرمانشاه با اشاره به عدم هم‌سطحی روابط سیاسی با اقتصادی، گفت: پس از استقرار امنیت در سوریه فضای مناسبی برای فعالان بخش خصوصی ایران در راستای مشارکت در بازسازی و تأمین نیازهای این کشور ایجاد شده است.

وی گفت: سوریه در گذشته نه چندان دور کشوری تولیدکننده با اقتصادی قوی بوده که بعد از یک دوره جنگ، هم‌اکنون قصد بازسازی صنایع و خرابی‌های ناشی از جنگ را دارد و اشتیاق فراوان توسط دولت و بخش خصوصی این کشور برای افزایش سطح روابط اقتصادی وجود دارد که باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

کاشفی از اعزام و پذیرش هیأت‌های اقتصادی بین ۲ کشور در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x