تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۴ استاندار جدید را بشناسید + سوابق

  • کد خبر : 220213
  • 13 دی 1397 - 13:38

هیات دولت در روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس را انتخاب کرد.

۴ استاندار جدید را بشناسید + سوابقبه گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر» هیات دولت «چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷» به ریاست حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور، به استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس رای اعتماد داد. به موجب تصمیم هیات وزیران، علیرضا رزم حسینی، بهرام سرمست، محمدعلی طالبی و عنایت الله رحیمی به ترتیب به عنوان استانداران خراسان رضوی، قم، یزد و فارس انتخاب شدند.

پس از گمانه زنی‌های متعدد برای انتخاب ۴ استاندار جدید،  نمایندگان دولت در استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس مشخص شدند.
علیرضا رزم حسینی استاندار منتخب خراسان رضوی

حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه در جلسه هیات دولت درباره انتخاب استانداران جدید با اشاره به اینکه استانداران جدید، افرادی باسابقه در سمت‌های مختلف بوده اند، گفت: از آقای رزم‌حسینی که برای خراسان رضوی انتخاب شدند، تجربه بسیار خوبی از کار ایشان در کرمان سراغ داریم. اولاً آرامش کرمان را کامل حفظ کرد. در کرمان همه گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها از آقای رزم‌حسینی راضی بودند، واقعاً با همه رفتار متعادلی داشت و از همه نیرو‌ها استفاده می‌کرد.

علیرضا رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان بوده و  تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان می باشد.

وی همچنین در دولت یازدهم و  اولین سال دولت  دوازدهم استاندار کرمان  بوده است. رزم حسینی  در مهرماه  سال ۹۶، به عنوان استاندار برتر در صنعت گردشگری معرفی شد.

رزم حسینی که در دوران دفاع مقدس  فرماندهی لشگر ۱۴ ثارالله کرمان را به عهده داشت، پیش از انتصاب به عنوان استاندار کرمان از فعالان برتر اقتصادی در کشور بود.

4 نماینده اصلی دولت در استانهای خراسان رضوی، قم، یزد و فارس مشخص شدند+سوابق

از  سوابق اجرایی رزم‌حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان

مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان

ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)

مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ

مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار

نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور

ریاست مجمع شرکت آستانه ریل

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین

بهرام سرمست استاندار منتخب قم

۴ نماینده اصلی دولت در استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس مشخص شدند+سوابق

 

بهرام سرمست متولد بناب و دانش آموخته دکترای علوم سیاسی است؛ وی  سمت‌هایی همچون سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات سیاسی استانداری تهران را در کارنامه خود دارد.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی، سرپرست فرمانداری تبریز، ریاست اداره دانش آموختگان و مدیریت پژوهش دانشگاه پیام نور، عضو هیات علمی و تدریس در دانشگاه. معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس و نیز مدیرکل سیاسی، انتخابات و تفسیمات کشوری استانداری تهران از جمله سوابق مدیریتی و علمی وی است.

وی دارای مقالات و آثار پژوهشی متعددی در مجلات و کنفرانش‌های معتبر علمی داخلی و خارجی است.

محمد علی طالبی استاندار منتخب یزد

۴ نماینده اصلی دولت در استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس مشخص شدند+سوابق

«محمدعلی طالبی» استاندار منتخب یزد است.  وی متولد سال ۱۳۵۲ در یزد بوده و در سال ۱۳۷۰ در رشته مهندسی صنایع دانشگاه یزد پذیرفته شد. استاندار منتخب یزد پس از یک سال از ادامه تحصیل در این رشته مهندسی انصراف داد و در سال ۱۳۷۲ با قبولی در دانشگاه تهران به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران پرداخت. فعالیت در مرکز اسناد ریاست جمهوری از بهمن ۱۳۷۵ تا اسفند ۱۳۷۶ را می‌توان نخستین عرصه فعالیت وی دانست.

طالبی که فرزند شهید «یدالله طالبی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس است؛ با ادامه تحصیل موفق شد تا مدرک دکتری خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کند.

وی پس از آن در سمت‌هایی همچون کارشناس امور اجتماعی، مسئول انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد و رئیس دبیرخانه شورای جوانان استان با  این استان به خوبی آشنا شد.   بخشدار بخش مرکزی، معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم از دیگر سمت‌های طالبی است.

«طالبی»  از سال ۹۲ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد فعالیت می‌کند؛ به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در  آبان ماه امسال و  استعفای زمانی قمی، محمد علی طالبی  به عنوان سرپرست استانداری یزد منصوب شد.

تاخیر در انتصاب استاندار یزد موجب شده بود تا اعضای شورای شهر یزد بارها نسبت به این قضیه اعتراض داشته و نامه‌هایی را  به وزارت کشور ارسال کنند. یزد در حالی به مدت سه ماه استاندار نداشته است که وضعیت  فرماندار و شهردار این شهر هم  هنوز نامشخص است.

عنایت الله رحیمی استاندار منتخب  فارس

۴ نماینده اصلی دولت در استان‌های خراسان رضوی، قم، یزد و فارس مشخص شدند+سوابق

«عنایت الله رحیمی»  استاندار جدید فارس دانش آموخته مقطع دکترای شهرسازی است و پیش از انتصاب به عنوان استاندار فارس، سمت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس را برعهده داشته است.

از دیگر سوابق رحیمی می‌توان به ریاست جامعه شهرسازان استان فارس (دوره اول)، عضویت در  هیات مدیره سازمان تاکسیرانی شهر شیراز، عضویت در هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس، عضویت در شورای اتوبوس رانی و ستاد ساماندهی باغات شیراز، دبیر شورای ترافیک استان فارس، عضویت در شورای بافت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و عضویت در  کمیته فنی و کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و استان فارس اشاره کرد.

رحیمی چهارمین فردی است که در دولت تدبیر و امید به عنوان استاندار فارس منصوب شده است.

مقصد زیارتی، مرکز گردشگری و معضل آب؛ سه ویژگی‌ مشترک استان‌های  خراسان رضوی، قم، فارس و یزد

با تاخیری چند ماه استان‌های خراسان رضوی، قم، شیراز و یزد  هم استانداران خود را شناختند.

رئیس جمهور  در جلسه روز چهارشنبه ۱۲ دی هیئت دولت با اشاره اینکه این استان‌ها از موقعیت مهم و ویژه ای‌ برخوردارند، گفت:  از این استان‌ها،  ۳ استان  مقصد زیارتی همه مردم ایران است و تعداد زیادی زائر در طول سال به زیارت این بقاء متبرکه می‌روند و این سه استان از دیدگاه معنوی بسیار ارزشمند هستند، به همین دلیل هم در این سه نقطه سه حوزه علمیه بسیار بزرگ وجود دارد.

رییس جمهور این ۴ استان را از مراکز گردشگری دانست و لزوم توجه به این ظرفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این استان‌ها از سابقه تاریخی علمی و فرهنگی بزرگی برخوردار هستند که می‌توان در مسیر معرفی و آبادانی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی یکی از مسایل مشترک این ۴ استان را موضوع آب برشمرد و اظهارداشت: زندگی و بخش صنعت وکشاورزی این استان‌ها باید با آب بیشتر و بهتر احیاء شود و باید برای رفع مشکل آب فکر جدی کنیم، و باید وزارت نیرو در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

گفتنی است؛ سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  از برگزاری همایش استانداران سراسر کشور در روزهاى آتى خبر داد و گفت: در این همایش، سیاست‌های دولت و برنامه‌های پیش رو برای اداره کشور تشریح خواهد شد، ضمن اینکه  میانگین سنی استانداران هم به ۸ سال کاهش یافته است.

سامانی با اشاره به انتخاب این استانداران گفته بود؛ تلاش شده است تا  بهترین افراد طبق شاخص‌هایی که مد نظر دولت تدبیر و امید بوده است انتخاب شوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x