تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

هند پول پرداختی به ازای خرید نفت ایران را از مالیات سنگین معاف کرد

  • کد خبر : 220107
  • 11 دی 1397 - 1:15

رویترز در گزارشی نوشت وزارت دارایی هند مبلغ پرداختی به ازای خرید نفت ایران را که در بانک‌های هندی ذخیره می‌شود، از مالیات سنگین معاف کرده است.

هند پول پرداختی به ازای خرید نفت ایران را از مالیات سنگین معاف کردبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت وزارت دارایی هند روپیۀ (واحد پول هند) پرداخت شده به ازای واردات نفت خام از ایران را که در بانک های این کشور ذخیره می شود، از مالیات سنگین معاف کرده است. این پول باید به شرکت ملی نفت ایران بابت خرید نفت خام پرداخت شود.

بر اساس گزارش رویترز، دستور این معافیت ۵ نوامبر سال جاری میلادی صادر شده اما اجرای آن از ۲۸ دسامبر آغاز شده است. صدور این معافیت به پالایشگاه های هندی این امکان را می دهد تا به مسائل پیش‌آمده بر سر پرداخت ۱٫۵ میلیارد دلار پول خرید نفت خام به شرکت ملی نفت ایران فیصله دهند. این مبلغ از اوایل نوامبر، پس از اجرایی شدن مرحله دوم بازگشت تحریم های ضدایرانی آمریکا در بانک های هندی نگهداری شده و به ایران پرداخت نشده است.

دو کشور دوم نوامبر سال جاری میلادی، توافق دوجانبه ای را امضا و موافقت کردند مبادلات تجاری مربوط به واردات نفت از ایران را با استفاده از روپیه و از طریق بانک دولتی UCO هند انجام دهند. با این حال، طبق قانون درآمدهای شرکت های خارجی که در بانک های هندی نگهداری می شوند مشمول مالیات ۴۰ درصدی هستند. با احتساب دیگر مالیات‌ها افزون بر مالیات سپرده‌گذاری در بانک های هندی، پول پرداختی بابت خرید نفت از ایران مشمول مالیات ۴۲٫۵ درصدی می شد. ایران با پرداخت چنین مالیاتی مخالف بود، بنابراین جا به جایی این پول تا زمان صدور معافیت مالیاتی از سوی وزارت داریی هند، متوقف شده بود.

در ادامه گزارش رویترز آمده است معافیت از مالیات سنگین تنها برای واردات نفت خام از ایران صادر شده است و شامل واردات دیگر کالاها از ایران نمی شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x