تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

علت ورود مخفیانه ترامپ به عراق چه بود؟

  • کد خبر : 219993
  • 10 دی 1397 - 13:17
علت ورود مخفیانه ترامپ به عراق چه بود؟

شبکه تلویزیونی الاتجاه با بیان اینکه سفر مخفیانه رئیس‌جمهور آمریکا به عراق سوالات زیادی را درباره علت این مخفی‌کاری به وجود آورده، گزارشی را در این باره منتشر کرد.

علت ورود مخفیانه ترامپ به عراق چه بود؟به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، سفر مخفیانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به عراق سوالات زیادی را درباره علت این مخفی‌کاری به وجود آورده است؛ بویژه آنکه این سفر در تاریکی شب انجام شد!

داستان از آنجا نشأت می‌گیرد که گردان‌های حزب الله عراق با انتشار تصاویری که پهپاد آمریکایی در سال ۲۰۰۸ از سفر باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عراق تهیه کرده بود، نشان داد که پهپاد آمریکایی را هک کرده و تصاویر را به صورت مستقیم دریافت می‌کرده است. بنابراین، مشاوران ترامپ با اطلاع از این مسئله، به او توصیه کرده بودند که [برای تبریک کریسمس به سربازان آمریکایی] مخفیانه و شبانه به عراق سفر کند.

 


باراک اوباما در سفر خود به بغداد در سال ۲۰۰۸، از منطقه سبز بغداد خارج شد و به طرف منزل جلال طالبانی رئیس‌جمهور وقت عراق در الکراده بغداد رفت. هواپیمای جاسوسی آمریکا وظیفه تامین امنیت اوباما را برعهده داشت ولی همانطورکه گردان‌های حزب‌الله عراق روز گذشته با انتشار یک فیلم نشان داد، مقاومت عراق سفر او را به طور کامل زیر نظر داشته است.

در واقع، این هواپیما پیش از آنکه در خدمت فرماندهان نظامی و اطلاعاتی آمریکا باشد در اختیار نیرو‌های مقاومت اسلامی قرار داشته و اوباما هدفی قابل دسترس برای سلاح مقاومت بوده است؛ چراکه اوباما به اندازه کافی در منزل رئیس‌جمهور عراق حضور داشت تا نیرو‌های مقاومت بتوانند او را هدف قرار دهند.

این مسئله از روز گذشته تاکنون به صورت گسترده مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته و روزنامه وال استریت ژورنال به اظهارات مسئولان آمریکایی و غیرآمریکایی در این خصوص اشاره کرده است. اما به نظر می‌رسد آمریکا این درس را که در عراق از جوانان و نیرو‌های مقاومت اسلامی گرفته، فراموش کرده است.

فیلمی که گردان‌های حزب‌الله عراق (کتائب حزب‌الله عراق) روز گذشته با انتشار آن اعلام کرد که در زمان سفرهای مخفیانه روسای‌جمهور آمریکا، آنها در تیررس رزمندگان مقاومت قرار داشتند را در زیر مشاهده کنید:

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x