تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

شبکه مفسدان اقتصادی و سوء‌استفاده کنندگان از ارز دولتی شناسایی و منهدم شد

  • کد خبر : 220055
  • 10 دی 1397 - 14:14
شبکه مفسدان اقتصادی و سوء‌استفاده کنندگان از ارز دولتی شناسایی و منهدم شد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی، انهدام و دستگیری ۱۱ نفر از سوء استفاده کنندگان ارز دولتی خبر داد.

شبکه مفسدان اقتصادی و سوء‌استفاده کنندگان از ارز دولتی شناسایی و منهدم شدبه گزارش گروه سیاسی«کمال مهر»، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی، انهدام و دستگیری ۱۱ نفر از عناصر اصلی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان ارز دولتی را شناسایی در استان کردستان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در شرایط حساس اقتصادی و لزوم برنامه ریزی دقیق در استفاده از ذخایر ارزی، این شبکه معادل ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارز دولتی را به بهانه واردات کالا‌های ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشور‌ها سرمایه‌گذاری کرده اند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در دام افتادند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این شبکه ارز مورد اشاره را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و با جعل پیش‌فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالا‌های ضروری و همچنین با پرداخت رشوه از بانک‌های مختلف دریافت کرده است و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفند‌های مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند.

وزارت اطلاعات به عموم مردم شریف ایران توصیه می‌کند موارد سوء استفاده مالی به ویژه درحوزه ارز دولتی را از طریق تلفن ۱۱۳ به ادارات کل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگیری شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x