تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۹ ماده شگفت انگیز که پوستتان را زیبا می‌کند/ خواص باورنکردنی پوست پیاز/ راهکاری ساده برای افزایش وزن کودک/ خواص دارویی گیاه رازک چیست؟

  • کد خبر : 219969
  • 08 دی 1397 - 1:58
۹ ماده شگفت انگیز که پوستتان را زیبا می‌کند/ خواص باورنکردنی پوست پیاز/ راهکاری ساده برای افزایش وزن کودک/ خواص دارویی گیاه رازک چیست؟

کسانی که رژیم‌های کاهش وزن می‌گیرند، به علت افت میزان پروتئین‌ بدن دچار افتادگی عضلات صورت و پوست می‌شوند.

به گزارش«کمال مهر»، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

چگونه وزن کودک را افزایش دهیم؟

برای افزایش وزن کودک در هر وعده غذایی او تقریبا یک تا ۲ قاشق مربا خوری روغن مایع یا کره آب شده اضافه کنید؛ قاشق مربا خوری که در منازل استفاده می‌شود تقریبا ۵/۲ تا ۳ میلی لیتر و قاشق مرباخوری شربت‌های دارویی کودکان ۵ سی سی است، پس چنانچه از قاشق مرباخوری استفاده می‌کنید ۲ قاشق و اگر از قاشق شربت داروی کودکان استفاده می‌کنید، یک قاشق کفایت می‌کند.

///

زیبایی پوست با این راهکار ساده

مصرف مناسب پروتئین در سلامت پوست بسیار مهم است؛ کسانی که رژیم‌های کاهش وزن می‌گیرند، به علت افت مصرف پروتئین دچار افتادگی عضلات صورت و پوست می‌شوند. سفیده تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی، لبنیات و انواع حبوبات مثل لپه، دال عدس و لوبیا و ماش منابعی خوب از پروتئین هستند که باید در رژیم روزانه افراد به‌خصوص کسانی که رژیم کاهش وزن دارند، گنجانده شود.

///

خواص دارویی گیاه رازک چیست؟

پزشکان معتقد هستند با استفاده از گیاه رازک می‌توان درل درد را معالجه کرد؛ ۱۰ تا ۱۵ گرم میوه‌های خشک رازک را در یک لیتر آب جوش به مدت ۱۲ دقیقه دم کرده سپس صاف و به همراه عسل شیرین مخلوط کنید. قبل از صبحانه، ناهار و شام، یک فنجان از دمنوش آماده شده را بنوشید، دم کرده رازک تقویت کننده صفر است و در هنگام بحران‌های کبدی، یرقان، و سنگ کیسه صفرای شدید به کمکتان خواهد آمد.

///

از خواص خرما چه می‌دانید؟

خرما خواصی بسیار زیاد دارد که می‌توان از آن بهره برد؛ یکی از این خواص برای افزایش وزن است. خرما باید در رژیم غذایی سالم برای افزایش وزن قرار گیرد. این ماده در برگیرنده شکر، پروتئین و سایر ویتامین‌های ضروری است، اگر خرما با خمیر خیار مصرف شود می‌تواند وزن را در حالت متعادل نگه دارد، یک کیلوگرم از خرما در برگیرنده ۳ هزار کالری است، البته نباید چنین حجم از خرمایی را در یک روز بخورید، اگر لاغر هستید و می‌خواهید وزنتان را بیشتر کنید یا اگر تلاش می‌کنید حجم عضلات را بهبود ببخشید، خرما بخورید.

///

اصوال رفتار با کودک ۳ تا ۵ ساله

باید کودک را با انواع غذا‌های مختلف آشنا کرد؛ اگر پای غذایی جدید در میان است بهتر است ابتدا خودتان آن را بخورید تا الگویی برای کودک باشد و تمایل کودک برای خوردن آن بیشتر شود.  نباید میان وعده‌ها آن قدر زیاد باشد که کودک نتواند غذای اصلی را بخورد، به‌خصوص در مصرف مواد قندی، شیرینی، شکلات و تنقلات کم ارزش نباید زیاده روی کنید، زیرا باعث فساد دندان، سوء تغذیه و یا چاقی کودک خواهد شود. عادت دادن کودک به مصرف میوه به عنوان میان وعده بسیار خوب است.

///

 درمان یبوست با روغن کرچک

ساده‌ترین روش درمان یبوست استفاده از روغن کرچک است؛ هر روز صبح با شکم خالی ۱ تا ۲ قاشق چای خوری از آن روغن را میل کنید به علاوه، اگر از طعم روغن کرچک خوش‌تان نمی‌آید، می‌توانید آن را با آب میوه‌ مورد علاقه‌تان مخلوط کنید، با مصرف روغن کرچک در ظرف چند ساعت در وضعیت گوارشی‌تان بهبودی چشمگیر مشاهده خواهید کرد، با وجود این نباید از این روش درمان به مدت طولانی و مکرر استفاده کنید، زیرا مصرف مداوم و زیاد روغن کرچک عوارض جانبی به همراه دارد.

///

پوست پیاز و خواص بی شمار آن

برخلاف آن‌چه تصور می‌شود بیشترین خاصیت پیاز در پوست آن جمع شده است و نباید دور ریخته شود؛ همگی ما قبل از قطعه قطعه کردن پیاز، پوست آن را جدا کرده و دور می‌اندازیم، اما کارشناسان کشاورزی به تازگی دریافته‌اند که دور انداختن پوست پیاز اشتباهی بزرگ است؛ در واقع پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که پوست پیاز گنجینه‌ای از مواد سودمند به ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها و بسیار سودمند است علاوه بر این‌ پوست پیاز خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری دارد و سرشار از مواد غذایی است، حاوی مواد کورستین است که در کنترل فشارخون و جلوگیری از تصلب شرایین کاربرد دارد.

///

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x