تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ضرر چند میلیاردی پرسپولیس در پاداش AFC

  • کد خبر : 219920
  • 08 دی 1397 - 1:31
ضرر چند میلیاردی پرسپولیس در پاداش AFC

تحریم بانکی باعث شده با گذشت چند ماه از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، همچنان باشگاه پرسپولیس به پاداش حضور در این رقابت و نایب قهرمانی در آن دست پیدا نکند.

پرسپولیس

به گزارش«کمال مهر»، پس از راهیابی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا این انتظار می‌رفت که این تیم از محل پاداش‌های تیم نایب قهرمان آسیا بخش عمده مشکلات مالی خود را سر و سامان بخشد اما تا به این لحظه مدیران باشگاه پرسپولیس با وجود رایزنی‌های مکرری که داشته‌اند نتوانسته‌اند به این پول دسترسی داشته باشند و آن را برای تیم هزینه کنند.

تحریم، عامل اصلی نرسیدن پول
اصلی‌ترین دلیل به درازا کشیدن پرداخت پاداش ای اف سی بحث تحریم‌هایی است که علیه کل سیستم بانکی ایران وجود دارد و انتقال وجه را با مشکل مواجه کرده است. به طوری که نمی‌توان به صورت معمول و رایج در بازار بین‌المللی کار انتقال پول را به راحتی انجام داد. از همین رو مسئولان پرسپولیس به دنبال راه‌های دیگری بودند تا هر چه سریع‌تر به این مبلغ دست پیدا کنند و آن را هزینه امورات جاری باشگاه و معوقات بازیکنان و کادرفنی کنند.

سامانه نیما، یک راه پرضرر
بانک مرکزی بهمن‌ماه سال گذشته با راه‌اندازی سامانه‌ی نیما، مقدمات سامان بخشیدن به بازار ارز کشور را فراهم کرد. سامانه‌ی نیما در واقع مخفف عبارت نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی محسوب می‌شود و با هدف تسهیل تأمین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز راه‌اندازی شده است. اما این روش می‌تواند ضررهای هنگفتی را برای تیم پرسپولیس در راه انتقال پول به همراه بیاورد. چرا که به علت دو نرخی بودن ارز در بازار ایران اگر قرار به استفاده از این سامانه باشد آنگاه مبلغ دندان‌گیری نصیب سرخپوشان پایتخت نمی‌شود. به همین خاطر ایرج عرب، سرپرست باشگاه پرسپولیس با اعلام این موضوع به خبرنگار ما گفت: این روش باعث خواهد شد تا ضرر مالی شدیدی نصیب پرسپولیس شود و طبق آن چیزی که برنامه ریزی شده بود، از این محل به منابع مالی لازم دست پیدا نکنیم و به همین منظور زیر بار این روش نرفتیم.
موضوعی که باعث طولانی شدن روند دریافت پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد شد و این پاداش همچنان به سیستم باشگاه انتقال نیابد.

جلسه با مقامات AFC
باشگاه پرسپولیس در این رابطه گفته: اقدامات قانونی و اداری برای دریافت پاداش نایب قهرمانیسرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا، بلافاصله پس از برگزاری فینال رقابت‌ها از سوی باشگاه آغاز شد. در این ارتباط بیش از ۶ نامه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال گردیده است. همچنین بامسؤول بخش مالی کنفدراسیون گفتگوی تلفنی صورت گرفت اما تا به این لحظه موفق به دریافت پاداش خود نشده‌ایم. باشگاه پرسپولیس در این باره تلاش‌های خود را از طریق تمام مبادی رسمی همچنان دنبال خواهد کرد.

مشکلات مالی، روی گلوی پرسپولیس
هواداران و مدیران باشگاه پرسپولیس امیدوار بودند با شاهکاری که شاگردان برانکو از خود نشان دادند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند مشکلات مالی این تیم به پایین‌ترین میزان خود در تمام این سال‌ها خواهد رسید و برای اولین بار تراز مالی این باشگاه مثبت خواهد شد اما تمام این خوش‌خیالی‌ها به این موضوع بستگی دارد که مدیران این تیم بتوانند این وجه را با کمترین ضرر به داخل کشور بیاورند که با توجه به شرایطی کشور امری بسیار سخت است و باید ببینیم ایرج عرب از پس این کار سخت برخواهد آمد یا خیر.

بازیکنان پرسپولیس بعد از پایان نیم فصل و در تمرینات ریکاوری به موضوع عدم دریافت مطالبات خود اعتراض شدیدی داشتند و یک جلسه تمرینی این تیم نیز با اعتصاب مواجه شد و اکنون باید دید در شرایطی که آنها در انتظار هستند تا پیش از شروع دور جدید تمرینات در ۱۸ دی به مبلغی که باشگاه تعهد داده، دست یابند این موضوع محقق خواهد شد یا خیر.

منبع: ورزش سه
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x