تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

متیس دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرد

  • کد خبر : 219830
  • 03 دی 1397 - 15:18

جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا یک هفته مانده به خروج خود از پنتاگون، دستور رسمی ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرد.

متیس دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از سی‌ان‌ان، جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا در آخرین روزهای حضور خود در پنتاگون، دستور رسمی ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرد.

یک مقام ارشد پنتاگون با اعلام این خبر گفت متیس که در حال خروج از این وزارتخانه است این کار را قبل از پایان کارش به انجام رساند.

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه که جمعه گذشته به صورت کاملا غیرمنتظره اعلام شد، با انتقادات فراوانی در داخل این کشور مواجه شده است.

یک روز پس از این تصمیم، جیمز متیس با ارسال نامه استعفای خود برای ترامپ، ضمن انتقاد تلویحی از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا به او توصیه کرد فرد همسوتری را برای ریاست پنتاگون انتخاب کند.

متعاقبِ این نامه، ترامپ نیز در صفحه توییتر خود ضمن قدردانی از خدمات متیس اعلام کرد که او تا ماه فوریه (اسفندماه) بازنشسته شده و دولتِ او را ترک خواهد کرد اما وی شب گذشته در یک اقدام غیرمنتظره دیگر، اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» از اول ژانویه (هفته آینده) سرپرست وزارت دفاع خواهد شد و با این پیام توئیتری عملا متیس را پیش از موعد مقرر از مقام خود برکنار کرد.

با این حال، تصمیم ترامپ برای خارج کردن حدود دو هزار نیروی آمریکایی از سوریه همچنان با انتقادات زیادی در داخل کنگره آمریکا رو به روست. در تازه‌ترین نمونه از این انتقادها، کریس کونز، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا در واکنش به این تصمیم گفته است ترامپ با خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه در حال اهدای یک هدیه بزرگ کریسمس به روسیه و ایران است.

ترامپ روز گذشته در واکنش به انتقادات زیادی که بابت این تصمیم بر او وارد شده است، گفت: «من در انتخابات پیروز شدم چون وعده دادم آمریکا را از جنگ‌هایی که هزینه‌های هنگفتی بر ما تحمیل می‌کند و پایانی هم ندارد خارج کنم.»

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x