تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

احتمالا رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به خاطر اختلاس تحت پیگرد قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 219828
  • 03 دی 1397 - 15:17

خبرگزاری اسپوتنیک از احتمال تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتن دونالد و ملانیا ترامپ از سوی دستگاه قضایی آمریکا به علت اختلاس خبر داد.

احتمالا رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش به خاطر اختلاس تحت پیگرد قرار می‌گیرندبه گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، دستگاه قضایی آمریکا تحقیقاتی را درباره اختلاس احتمالی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، آغاز کرده و ممکن است در این پرونده همسرش ملانیا ترامپ نیز تحت پیگرد قرار گیرد.

دستگاه قضایی آمریکا احتمال می‌دهد زوج ریاست‌جمهوری این کشور مبالغی را از بنیاد خیریه خود که هجدهم دسامبر به علت فعالیت‌های غیرقانونی (نقض قانون منع مشارکت‌های غیرانتفاعی از طریق ریختن پول به حساب مسئولان بنیاد و اعضای خانواده آنها) منحل شد، اختلاس کرده است.

دادستان‌های ایالت نیویورک ترامپ را متهم کرده‌اند از بنیاد خود به جای تامین هزینه امور خیریه، برای تامین هزینه‌های شخصی خود استفاده کرده است. مسئولان قضایی نیویورک خواستار آن هستند که بنیاد ترامپ نزدیک به دو میلیون و هشتصد هزار دلار پس دهد و چندین جریمه را نیز تسویه نماید.

در این پرونده ممکن است ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهور آمریکا نیز تحت پیگرد قرار گیرد. به نوشته روزنامه «لوپوئن» ملانیا ترامپ در سال ۲۰۰۷ در یک مزایده پرتره‌ای از همسر خود به قیمت ۲۰ هزار یورو خرید که پول آن را بنیاد ترامپ پرداخت کرد.

گفته می‌شود دونالد ترامپ نیز در کلاهی را که امضای «تیم تیبوو» بازیکن معروف فوتبال آمریکایی روی آن حک شده بود، به قیمت ۱۲ هزار دلار خرید و پول آن را از صندوق بنیاد خیریه ترامپ پرداخت کرد.

دادستانی نیویورک این اقدامات را نقض قانون دانسته و اعلام کرده است بنیاد خیریه ترامپ در واقع بانکی برای تامین منافع اقتصادی و سیاسی ترامپ بوده است.

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219828

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x