تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

  • کد خبر : 219747
  • 02 دی 1397 - 15:29
گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» در گزارشی به بازتاب رزمایش هجومی سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، عمر هواش، خبرنگار شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» گزارش داد رزمایش هجومی ایران در آب‌های خلیج فارس (پیامبر اعظم ۱۲) با ورود ناو هواپیمابر «جان سی استنیس آمریکا» به خلیج فارس همراه شد و نیرو‌های سپاه موشک‌هایی را در نزدیکی این ناو هواپیمابر شلیک کردند.

گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

در ادامه گزارش این شبکه روسی آمده است: سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد که ایران به هرگونه تجاوزی پاسخی ده برابری خواهد داد. سردار حسین سلامی معاون فرمانده سپاه نیز گفت: «ایران دست از تسلیحات خود بر نخواهد داشت.»

وی تاکید کرد: «دشمن ما را تهدید می‌کند و از ما می‌خواهد که از توانمندی‌های دفاعی خود بکاهیم و این درخواست غیرمنطقی است. این نوعی دیوانگی است که ما سلاح خود را زمین گذاشته و به دشمن تحویل دهیم در حالی که دشمن دست از تهدیدات خود علیه ما نمی‌کشد.»

در رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ حمله به دشمن فرضی شبیه‌سازی شد. نیرو‌های ویژه و گروه‌های غواصی به جزیره‌ای که محل استقرار نیرو‌های دشمنی فرض بود، حمله کردند و بر بندر این جزیره و تاسیسات راهبردی آن مسلط شدند.

گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

این آموزش‌ها در حالی انجام می‌شود که محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران گفته است اگر مشخص شود که دشمن نیتی خصمانه در سر می‌پروراند ایران ممکن است آغازگر حمله به دشمن باشد.

پاکپور گفت: «بهترین وسیله برای دفاع حمله است و اگر دشمن نیت خصمانه‌ای علیه ما داشته باشد ما باید آغازگر حمله به آن‌ها باشیم، زیرا این موارد بازدارندگی در حمله است.»

شبکه روسیا الیوم در ادامه گزارش خود آورده است: ایران همیشه تاکید می‌کند که رزمایش ما دفاعی و بازدارنده است، اما آیا تمرین‌های نظامی جدید ایران به معنای ایجاد تغییر در راهبرد نظامی ایران است؟

محمد رضا باقری کارشناس امور نظامی گفت: «ایران راهبرد دفاعی-هجومی را دنبال می‌کند به این معنا که ایران پس از مقابله با دشمن و اخراج متجاوزان به خاک خود، ممکن است دشمنان را در دریا و خاک خودش مورد تعقیب قرار دهد.»

گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

سپاه می‌گوید رزمایش پیامبر اعظم هیچ پیام خصمانه‌ای برای کشور‌های همسایه به همراه ندارد، اما در عین حال تاکید می‌کند که هر کشوری که نقطه آغاز حمله به ایران باشد هزینه سنگینی خواهد پرداخت.

روسیا الیوم در پایان گزارش خود با بیان اینکه “رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ شبیه به رزمایش‌های پیشین ایران نبود” آورده است: هدف این رزمایش صرفاً نشان دادن توانمندی ایران در برابر تجاوز نبود بلکه رزمایشی بود که می‌خواست بگوید که ایران به هر جایی که به عنوان سکوی تجاوز به ایران محسوب شود حمله خواهد کرد و بر آن مسلط خواهد شد.

رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ در سایر شبکه‌ها و رسانه‌های خبری جهان نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه مدعی شد که نیروی دریایی سپاه همزمان با ورود ناو هواپیمابر «جان استنیس» به خلیج فارس، موشک‌هایی را در نزدیکی این ناو شلیک کرده و پهپادهای شناسایی خود را بر فراز آن به پرواز درآورده است.

گزارش شبکه روسیا الیوم درباره رزمایش پیامبر اعظم ۱۲

این خبرگزاری همچنین تصویری از خدمه حاضر در ناو آمریکا منتشر کرد که در حال تصویربرداری از قایق‌های تندرو سپاه بودند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x